تلفن سایت

در آمد اضافه تهران از کجاست؟

تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲

در آمد اضافه تهران از کجاست؟

سخنگوي شوراي‌شهر تهران در جلسه‌اي كه ديروز براي تفريغ بودجه سال89 شهرداري تهران با حضور مديران شهرداري و حسابرس مستقل برگزار انجام شد، درباره نامعلوم بودن محل هزينه‌ شدن بخشي از درآمد مازاد آن سال شهرداري گفت: زمانی که درکل کشور درحوزه‌های مختلف با کمبود درآمد مواجه بودیم خوشبختانه شهرداری تهران توانسته است 111 درصد نسبت به بودجه مصوبش درآمد کسب کند.
  این ارقام بسیار خشنود کننده است، اما این سوال مطرح است که چرا با توجه به تمام تاکیدات اعضای شورای شهر تهران در فصل بودجه‌نویسی مبنی بر اینکه چنانچه درآمدی بیش از بودجه مصوب حاصل شد صرف پروژه‌های عمرانی مصوب دارای ردیف اعتبار شود، این کار صورت نگرفته است؟
خسرو دانشجو خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده و ما شاهد هستیم جلوی پروژه‌های مصوب دارای ردیف در آن سال عدد صفر گنجانده شده است. چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ آیا پروژه‌ها بد تعریف شده بودند یا قرار بوده پروژه‌های صوری تعریف شوند تا ردیف اعتباری داشته باشند؛ بعد اعتبار آن برای مواردی همچون برگزاری جشن‌ها و همایش‌ها و نمایش‌های متفاوت و... هزینه شود؟
سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز ضمن تایید سخنان سخنگوی شورا یادآور شد: شهردار براساس قانون و مصوبات شورا در مواردی اجازه دارد تا درصدی از بودجه‌های مصوب را در ردیف‌های عمرانی و جاری اضافه یا کم کند و به غیر از این نیز طبق قانون، اجازه جابه‌جایی 10 درصد از بودجه مصوب نیز وجود دارد. وی افزود: در گزارش عملکرد سال 89 که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه شد دلیل عدم اجرای بسیاری از پروژه‌ها را وجود معارضین ومشکل تملک عنوان کردند.
روابط‌عمومي شوراي‌شهر درباره جلسه غيرعلني روز گذشته شورا نوشت: شهرام خالقی حسابرس مستقل شورا در هنگام قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 89 اعلام كرد در بررسی‌ها مشخص شده که در بخش غیرنقدی حدود 137 درصد نسبت به بودجه پیش‌بینی شد درآمد حاصل شده و در بخش نقدی نیز 88 درصد بودجه مصوب، درآمد حاصل شده است. این در حالی است که در بررسی‌های به عمل آمده در همان سال برای بسیاری از پروژه‌های عمرانی مصوب که دارای ردیف اعتباری نیز بوده‌اند بودجه‌ای اختصاص پیدا نکرده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت