تلفن سایت

چگونگی اجرای طرح تفصیلی جدید

تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

چگونگی اجرای طرح تفصیلی جدید

رییس شورای شهر تهران با رد تخلفات صورت گرفته در طرح تفصیلی جدید از سوی شهرداری تهران به پیگیری شورای شهر سوم در مورد چگونگی اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شورای شهر هیچ گونه اغماضی در مورد طرح تفصیلی نداشته است.
رییس شورای شهر تهران در آخرین روزهای کاری شورای شهر سوم در نشستی مطبوعاتی به برخی از ابهامات حوزه کاری شورای سوم در شش سال گذشته پاسخ گفت. مهدی چمران هر چند عبور مدیریت شهری از خطوط قرمز کاری را رد نکرد، اما در دفاعی تمام قد از فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری در دوره اخیر برآمد و دوره سوم شورا را دورانی استثنایی خواند.
در طرح تفصیلی اغماضی نداریم!
رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر نتوانست موارد تغییر یافته در طرح تفصیلی یا برخی دیگر از تخلفات شهرداری تهران را به گونه‌ای که بتواند نتیجه بخش باشد پیگیری کند؛ با تکذیب تغییرات به وجود آمده در طرح تفصیلی جدید گفت: نمی‌توانیم ادعا کنیم تخلف در هیچ جایی صورت نمی‌گیرد؛ چرا که شهرداری تهران به اندازه چندین وزارتخانه، زیرمجموعه و کارمند دارد بنابراین مواردی پیش می‌آید که باید توسط شورای شهر پیگیری شود، اما در مورد طرح تفصیلی شهرداری اجازه هیچ گونه دستکاری در آن را نداشت. او ادامه داد: حتی در پایان سال 91 حدود 600 مورد از انحرافات طرح تفصیلی تدقیق و اصلاح شد و اگر تخلفی پیش آمد در مورد آن سوال کردیم و آن را رها نکردیم حتی مواردی که از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شد مورد بازنگری شورا قرار گرفت به همین دلیل فکر می‌کنم شورای سوم در مورد طرح تفصیلی اغماضی نداشته است.
آمار قطعی از فروش تراکم ندارم
چمران با اشاره به رقم ساختمان سازی در شهر تهران در هر سال اظهار کرد: هر سال 20 میلیون متر مربع ساختمان‌سازی صورت می‌گیرد که هر کدام تراکم مختلفی دارند.
او در پاسخ به این سوال که رقم دقیق فروش تراکم در شهر تهران چقدر است؟ اضافه کرد: اگر منظورتان عوارض ساختمانی یا عوارض تراکم ساختمانی است باید بگویم که از 20 میلیون متر مربع ساختمان سازی که سالانه در سطح شهر تهران صورت می‌گیرد تا تراکم  120 درصد عوارض ندارند و بالاتر از آن تا حد مجاز تراکم حد مجاز را شامل می‌شود که برای هر منطقه این رقم و سقف آن کاملا مشخص است.
شهرداری در تعامل نمره پايينی می گیرد
چمران در مورد نحوه تعامل شهرداری با دولت و شورا عنوان کرد: کلا نمره کم می‌دهم و بهتر است در مورد نمره شهرداری هم سوال نکنید. او اضافه کرد: تلاش زیادی کردم تا تعامل دولت و شهرداری بیشتر شود و بارها و بارها مسائل را حل کردیم و به جای خوبی رسید، اما باز هم مسائل حل نشد.  رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه تعامل شهرداری با دولت خوب نبود، اما تعامل شهرداری با شورا به شکل معمول وجود داشت.
رییس نشوم می‌روم؟
چمران در پاسخ به شایعاتی در مورد ماندن وی در شورا به شرط ابقا در جایگاه ریاست شورا عنوان کرد: این طور نیست. هیچ‌گاه نگفته‌ام اگر رییس نشوم از شورا می‌روم، بلکه به عنوان یک عضو باقی می‌مانم چون در این صورت راحت‌تر خواهم بود، البته انتقادهای مطرح شده از سوی اعضای شورا را در مورد دوره مدیریت خود می‌پذیرم.
او در عین حال تاکید کرد: تاکنون اعضای شورای چهارم روی هیچ گزینه‌ای در مورد شهردار صحبت جمعي نداشته‌اند و جلسه جداگانه‌ای با این موضوع تشکیل نشده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت