تلفن سایت

وضعیت تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر پرند

تاریخ ۶ مرداد ۱۳۹۲

وضعیت تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر پرند

شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به برخی نواقص موجود در مسیر ساخت، تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر این شهر جدید، اعلام کرد: برای اتمام بهینه عملیات ساختمانی، تعاونی‌هایی که پیشرفت فیزیکی کم در ساخت یا محوطه دارند، باید حداکثر ظرف مدت 6 ماه آتی نسبت به تکمیل عملیات ساخت و محوطه‌سازی اقدام کرده تا از این رهگذر به اعضای تعاونی که اقشار آسیب‌پذیر و کم بضاعت هستند بیش از این خسارت وارد نشود و مشمول هزینه‌های مازاد نشوند.
در اطلاعیه شرکت عمران شهر جدید پرند آمده است: بر اساس تبصره یک ماده قرارداد آماده‌سازی اراضی مسکن مهر، فی‌مابین شرکت عمران پرند و تعاونی‌ها در سال 1386، مبلغ 20 میلیون ریال از هر واحد به منظور آماده‌سازی اراضی که شامل (طراحی و اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی معابر، جوی و جدول، زیرسازی و آسفالت و تاسیسات زیربنایی) شبکه‌های آب، برق، فاضلاب، گاز، تلفن و احداث مساجد اخذ شد و بنابراین مبلغ فوق شامل عملیات محوطه‌سازی سایت داخلی بلوک‌های شهری مسکن مهر نمی‌باشد که لازم است مدیران تعاونی‌ها این موضوع را به طور شفاف به اطلاع اعضای خود برسانند. 
از آنجا که تعدادی از تعاونی‌ها به علت مشکلات ناشی از مدیریت اجرایی، عدم آشنایی با ساخت‌وساز و معضلات مالی و عدم مشارکت اعضای تعاونی با رکود در ساخت‌وساز مواجه شده و در پاره‌ای از موارد بعد از گذشت 4 سال از تحویل زمین، با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد یعنی در مرحله اسکلت در حال کار هستند و از سوی دیگر در یک بلوک شهری تعاونی دیگری در همجواری آن با سرعت بیشتر مبادرت به ساخت کرده و آماده تحویل واحد به اعضای خود است که این تناقض در پیشرفت فیزیکی مشکلات عدیده از جمله عدم انجام خدمات رسانی توسط سازمان‌های آبفا، برق، گاز و... را منجر شده است. 
همچنین به دلیل عدم اتمام عملیات ساختمانی توسط تعدادی از تعاونی‌ها اجرای عملیات محوطه‌سازی با مشکل مواجه شده است. شرکت عمران پرند به منظور برون رفت از معضل موجود از آن دسته تعاونی‌هایی که تمایل به اجرای عملیات محوطه‌سازی با هزینه خود داشتند به میزان 8 میلیون ریال به ازای هر واحد برای هزینه‌های آماده‌سازی فضای بیرونی دریافت می‌کند. 
بنابراین آن دسته از تعاونی‌هایی که عملیات ساختمانی را به موقع به اتمام نرسانند و موانع ناشی از آن را از محوطه خود خارج نکنند، موجبات رکود عملیات محوطه‌سازی و آماده‌سازی را فراهم می‌کنند ضمن آنکه با گذشت زمان و افزایش قیمت‌ها عملیات اجرایی و آماده‌سازی به ویژه آسفالت بر هزینه‌های فعلی افزوده خواهد شد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت