تلفن سایت

آخرين مرحله پيش فروش مسكن مهر

تاریخ ۲ مهر ۱۳۹۱

دور جديد ثبت‌نام آغاز شد

پيش‌فروش آخر مسكن مهر

  آخرين مرحله پيش فروش مسكن مهر مخصوص متقاضيان تهراني در شهر جديد پرند آغاز شده؛ طوري كه از مجموع حدود 100 هزار واحد مسكوني در دست ساخت براي 10 هزار واحد باقيمانده امكان ثبت‌نام وجود دارد؛ در اين مرحله از واگذاري‌ها، مقرر شده سخت‌گيري نسبت به واجد شرايط بودن متقاضيان اعمال شود.پيش‌بيني مي‌شود با توجه به استقبال در پيش خريد 90 هزار واحد، واحدهاي سري آخر ظرف 20 روز پيش‌فروش شوند. مديران پرند مي‌گويند: بحث «انتقال پايتخت اداري» اقبال سكونتي و سرمايه‌گذاري در اين منطقه را به همراه داشته است.

 

دور جديد ثبت‌نام مسكن در پرند آغاز شد
پيش‌فروش سري آخر مسكن‌مهر

 امكان پيش‌خريد 10000 مسكن‌مهر در شهر جديد پرند
 جزئيات ثبت‌نام از زبان مسوول واگذاري‌هاي مسكن‌مهر
 آخرين فرصت براي آن دسته از متقاضيان مسكن‌مهر ساكن تهران كه هنوز در هيچ‌ يك از شهرستان‌هاي اطراف پايتخت براي دريافت اين واحدها ثبت‌نام نكرده‌اند، از هفته گذشته به صورت محدود در شهر جديد پرند برقرار ‌شد.
اين دوره از پيش‌فروش مجموعه آپارتمان‌هايي كه تحت عنوان مسكن‌مهر در پرند ساخته شده است سري آخر ثبت نام مسكن مهر محسوب مي‌شود طوري كه بعد از آن، با توجه به اتمام ظرفيت پيش‌خريد در ساير پروژه‌هاي مسكوني‌مهر مختص تهران، امكان ثبت‌نام از جامانده‌ها سلب خواهد شد.
در شهر جديد پرند 96 هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت است كه تاكنون حدود 86 هزار واحد از آنها توسط متقاضيان واجدشرايط پيش‌خريد شده است و مقرر شده براي 10 هزار واحد باقيمانده عمليات پيش‌فروش طي اين هفته انجام شود.
هم‌اكنون در شهر جديد پرديس، شهر جديد هشتگرد و ساير نقاط متعلق به استان تهران كه در مجموع 200 هزار مسكن‌مهر در حال ساخت است، ظرفيت خالي قابل توجه براي ثبت‌نام وجود ندارد و فقط در پرند شرايط براي جذب متقاضي جديد برقرار است.
تجربه ثبت‌نام‌هاي يكسال گذشته مسكن‌مهر در پرند نشان مي‌دهد، اين 10 هزار واحد باقيمانده حداكثر ظرف 20 روز پيش‌فروش خواهد شد.
به اين ترتيب پرونده ثبت‌نام مسكن‌مهر در تهران از ماه آينده براي هميشه بسته مي‌شود و بعيد به نظر مي‌رسد در دولت -با توجه به كمبود منابع مالي براي پرداخت وام ارزان‌قيمت و نبود زمين براي اجاره 99ساله- اراده جديدي براي افزايش ظرفيت ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر و به تبع آن افزايش ظرفيت ثبت‌نام و پيش‌فروش وجود داشته باشد.
اين پيش‌بيني به خصوص در شرايط كنوني كه مسووليت دولت در مقابل انبوه پيش‌خريداران بابت تكميل و تحويل واحدهاي در دست ساخت با نزديك‌شدن به ماه‌هاي پاياني عمر اين دولت روز به روز سنگين‌تر مي‌شود، به واقعيت نزديك‌تر است، به طوري كه حتي اگر در پايان ثبت‌نام‌هاي روزهاي آينده باز هم تقاضا براي مسكن‌مهر وجود داشته باشد، احتمال اينكه بار مسكن‌مهر با تعريف ساخت‌وسازهاي جديد افزايش پيدا كند فوق‌العاده ضعيف خواهد بود.
شرايط پيش‌فروش
مدير امور ثبت‌نام و واگذاري واحدهاي مسكوني‌مهر در شهر جديد پرند درباره مرحله آخر پيش‌فروش اين واحدها اعلام كرد: از هفته پاياني شهريور براي حدود 10 هزار واحد مسكوني‌مهر در حال ساخت در پرند، ثبت‌نام از متقاضيان آغاز ‌شده و علاوه بر اين تعداد، از 5 هزار متقاضي نيز به صورت افراد ذخيره، ثبت‌نام خواهد شد تا در صورت انصراف پيش‌خريداران، اين افراد جايگزين شوند.
محمود قلعه‌نويي گفت: در مراحل قبلي پيش‌فروش مسكن‌مهر در پرند روزانه به طور متوسط 500 نفر متقاضي مراجعه و اسم‌نويسي مي‌كردند كه با اين حساب، پيش‌فروش 10 هزار واحد باقيمانده حداكثر در مدت 20 روز انجام خواهد شد.
عضو هيات مديره شهر جديد پرند با اشاره به اينكه بيش از 85 درصد از واحدهاي مسكوني‌مهر در حال ساخت در پرند تا پايان سال جاري به پيش‌خريداران واگذار خواهد شد، تصريح كرد: براي اين مرحله از ثبت‌نام متقاضيان با توجه به اينكه آخرين دوره پيش‌فروش محسوب مي‌شود، شرايط كاملا سخت‌گيرانه است به اين صورت كه همه مدارك لازم براي احراز شرايط چهارگانه مسكن‌مهر به دقت بررسي و بازديد خواهد شد، طوري كه فقط افرادي در اين پالايش، به عنوان واجدشرايط معرفي مي‌شوند كه در استعلام‌هاي پرند، فاقد مسكن بودنشان و همچنين ساكن تهران بودنشان واقعا اثبات شده باشد.
قلعه‌نويي با تاكيد بر اينكه مدارك لازم براي ثبت‌نام سري آخر مسكن‌مهر در پرند، فقط بايد توسط دستگاه‌هاي دولتي تاييد شده باشد گفت: مدارك غيردولتي همچون اجاره‌نامه‌هايي كه در بنگاه‌هاي املاك بعضا به صورت صوري تنظيم مي‌شود و افراد با استناد به آن ادعا مي‌كنند ساكن تهران هستند، پذيرفته نيست و از نظر پرند مدرك معتبر براي اثبات شرط سكونت 5ساله در تهران محسوب نمي‌شود.
قلعه‌نويي خطاب به متقاضيان مسكن‌مهر اعلام كرد: براي اين سري از پيش‌فروش فقط متقاضيان واقعي كه همه شرايط دريافت مسكن‌مهر را دارند، مراجعه كنند تا اين فرصت محدود به صورت عادلانه بين جمعيت متقاضي تقسيم شود.
واكنش پرند به بحث پايتخت‌اداري
مدير امور واگذاري‌هاي مسكن‌مهر در شهر جديد پرند در ادامه گفت‌وگو  از واكنش بازار مسكن اين شهر به بحث اخير «انتقال پايتخت‌اداري به پرند» خبر داد و تصريح كرد: تقاضا از طرف سرمايه‌گذاران براي ايجاد فضاهاي تجاري همچون فروشگاه‌هاي عرضه كالا و خدمات در پرند افزايش پيدا كرده است طوري كه قيمت زمين با كاربري تجاري نسبت به سال گذشته حداقل دو برابر افزايش يافته و به همين نسبت قيمت مسكن و زمين مسكوني نيز با افزايش قيمت روبه‌رو شده است.
قلعه‌نويي افزود: قيمت واحدهاي مسكوني در پرند نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد افزايش پيدا كرده است كه بخشي از اين رشد قيمت نتيجه رشد جمعيت مهاجر از تهران به اين منطقه مي‌تواند باشد.
ساخت دو قطب تجاري در پرند
عضو هيات مديره شهر جديد پرند همچنين از برنامه‌ريزي و طراحي براي احداث دو قطب تجاري‌- خدماتي در دو نقطه‌اي كه تحت‌تاثير واحدهاي مسكوني‌مهر در آينده نزديك به پرجمعيت‌ترين مكان‌هاي پرند تبديل مي‌شود، خبر داد و گفت: هزار واحد تجاري‌محله‌اي در اين مناطق تا پايان امسال ساخته و به صورت مزايده‌اي واگذار مي‌شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت