تلفن سایت

اطمینان از صحت کد پستی برای خریداران مسکن

تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۲

اطمینان از صحت کد پستی برای خریداران مسکن

خريداران از صحت كدپستي ملك مورد معامله اطمينان حاصل كنند
مدير سامانه املاك و مستغلات – سامانه رهگيري معاملات مسكن- نسبت به استفاده از كدپستي معتبر براي خريد و فروش يا اجاره انواع ملك در بنگاه‌هاي مسكن هشدار داد.
بهمن احمدپور با اعلام اينكه درج كدپستي مخصوص ملك مورد معامله در همه قراردادهايي كه در بنگاه‌هاي مسكن تنظيم مي‌شود، اجباري است گفت: ثبت متن مبايعه‌نامه و اجاره‌نامه در سامانه رهگيري معاملات مسكن منوط به اظهار الكترونيكي كدپستي ملك در سامانه است در غيراين‌صورت امكان صدور كدرهگيري براي معامله‌ فاقد كدپستي غيرممكن است.
وي تصريح كرد: از آنجا كه اداره پست براي هر ملك شامل واحدمسكوني يا ملك غيرمسكوني، يك كدپستي مجزا صادر مي‌كند، خريداران ملك بايد قبل از تنظيم قرارداد، از صحت كدپستي ملك مورد معامله از طريق استعلام از اداره پست اطمينان حاصل كنند و مطمئن شوند فرد فروشنده از كدپستي ملك ديگري استفاده نكرده است. احمدپور همچنين تاكيد كرد: به هيچ عنوان براي ملكي با كدپستي درست آن، امكان مجدد معامله در سامانه رهگيري معاملات مسكن وجود ندارد مگر آنكه مفاصاحساب مالياتي آن ملك دريافت شده باشد و توسط كاربر مالياتي در سامانه ثبت شود و در عين حال استعلام‌هاي مربوطه نيز اخذ شود. مدير سامانه املاك و مستغلات در ادامه گفت: هر كدرهگيري در اين سامانه فقط براي يك ملك و در واقع براي يك كدپستي صادر مي‌شود و چنانچه قرار باشد براي آن ملك يا براي آن كدپستي، كدرهگيري ديگري صادر شود بايد پيش از آن، مجددا تسويه‌حساب مالياتي ارائه شود و فرد جديدي در قالب خريدار متقاضي معامله آن ملك باشد.
احمدپور با هشدار به كساني كه با كدپستي اشتباه يا غيرمعتبر اقدام به انجام معامله و درج آن در سامانه كدرهگيري مي‌كنند، تاكيد كرد: اين كار تخلف محسوب مي‌شود و پيگرد خواهد داشت. وي افزود: اتحاديه مشاوران‌املاك نيز به بنگاه‌ها اعلام كرده است كه حتما براي ثبت معاملات، تاييديه پستي به همراه مستندات ملك الزامي است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت