تلفن سایت

مشخصات شهردار جدید تهران

تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۲

مشخصات شهردار جدید تهران

مرتضي الويري اولين شهردار انتخابي تهران توسط شوراي‌شهر، با بيان اينكه اگر شوراي‌ چهارم به من پيشنهاد شهرداري را مطرح كند پاسخ منفي خواهم داد، درباره مشخصات شهردار جديد تهران گفت:
باتوجه به جمعیت، پایتخت بودن تهران و مشکلاتی که در طول 200سال در این شهر انباشته شده، اداره چنین شهری از بسیاری از وزارتخانه‌ها دشوارتر است. شهردار تهران باید کسی باشد که هم تخصص در مقولات شهری را داشته باشد و هم در این زمینه کار کرده باشد. اهل تعامل باشد و بتواند با دولت جدید و همچنین نیروهای مسلح که بخش وسیعی از شهر را در قالب پادگان‌ها و سازمان‌های خود در اختیار دارند کار کند. ذهنیت برنامه‌ریزی داشته باشد و از تصمیمات خلق الساعه و عوام‌فریبانه اجتناب کند. قانون‌مدار باشد و به دنبال شفاف کردن و رفع ابهام و شبهات در امور مالی شهرداری باشد. شهرداری تهران جای ریسک نیست و باید در میان مدیران ارشد کسانی را نامزد کرد که هیچ نقطه ابهامی نداشته باشند.
الويري معتقد است: مهم‌ترین مساله امروز تهران اجرای طرح تفصیلی و جلوگیری از تخریب منظر شهری و هویت‌بخشی به ساخت و سازهای شهری است، موضوع دیگر تعبیه درآمدهای پایدار برای انجام پروژه‌های شهرداری است. چراکه به دلیل نیاز به منابع مالی، مصالح شهری را قربانی کسب درآمد می‌کنند که این مساله به هویت شهر لطمه می‌زند. مطلب مهم دیگر کاهش آلودگی هوا است که سیر صعودی را طی می‌کند و تعداد روزهای پاک و سالم ما خیلی کم شده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت