تلفن سایت

اعلام نحوه محاسبه عملکرد مالیات مشاورین املاک

تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۲

اعلام نحوه محاسبه عملکرد مالیات مشاورین املاک

سازمان امور مالياتي شهر تهران در نامه‌اي به اتحاديه مشاوران املاك شرايط محاسبه و پرداخت ماليات عملكرد مشاوران املاك را ابلاغ كرد. در اين نامه با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده براي مودياني كه سر موقع نسبت به پرداخت ماليات از طريق خود اظهاري اقدام مي‌كنند، بابت تاخير در ارائه اظهارنامه‌ها نيز هشدار داده شده است.
متن نامه به شرح زير است:
1. مطابق ماده 101 قانون ماليات‌هاي مستقيم و تبصره 2 ذيل ماده 119 قانون برنامه پنج ساله برنامه پنجم (1394-1390) شرط بهره‌مندي از 66.000.000 ريال معافيت درآمد مشمول ماليات سالانه سال 1391 و به تبع آن معاف شدن مودي از پرداخت 11.700.000 ريال ماليات متعلق به معافيت مزبور، تسليم اظهارنامه مالياتي سال 1391 تا پايان تيرماه سال جاري مي‌باشد.
2. لازم به يادآوري است با توجه به اينكه در بند 7 دستورالعمل خوداظهاري 15 درصد جهت انتخاب موديان نمونه عنوان شده، لذا نظر به اينكه لفظ حداكثر 15 درصد منظور شده است اين درصد براي مشمولان بندهاي الف، ب و ج موضوع ماده 95 قانون ماليات‌هاي مستقيم قابل تغيير و تعديل خواهد بود كه با رعايت ضوابط و مقررات قانوني و وضعيت و شرايط اظهارنامه تسليمي موديان مربوطه تصميمات لازم در اين خصوص از سوي سازمان امور مالياتي كشور اتخاذ خواهد شد.
3. حسب تجويز ماده 97 و معطوفا به تبصره 4 ذيل ماده 100 قانون ماليات‌هاي مستقيم چنانچه مودي از تسليم اظهارنامه مالياتي تا پايان تيرماه 1392 خودداري يا از تسليم اظهارنامه در چارچوب دستورالعمل مذکور خودداری نمایند پرونده مالیاتی سال 1391 آنان توسط ممیزین مالیاتی از طریق علی‌الراس رسیدگی خواهد شد.
4. سازمان امور مالیاتی کشور بنا به اختیار حاصل از ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم با درخواست بخشودگی تمام یا بخشی از جرائم مالیاتی موضوع مواد 190-192-193 مودیانی موافقت خواهد نمود که تا پایان تیرماه سال 1392 اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1391 خود را با رعایت شرایط مقرر در دستورالعمل خود اظهاری تسلیم نمایند.
بنابراین با عنایت به مطالب فوق، اقتضا دارد برای حفظ  حقوق و آگاهی آنان از مقررات موضوعه قبل از انقضای فرجه قانونی برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی فردفرد اعضای محترم آن اتحادیه را از مراتب فوق آگاه و آنان را رهنمود فرمایند برای بهره‌مندی از تسهیلات مقرر در دستورالعمل پیش گفته اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1391 خود را در چارچوب دستورالعمل یاد شده تنظیم و تا پایان تیرماه 1392 به واحد مالیاتی ذی‌ربط تسلیم و نسبت به پرداخت مالیات حقه دولت اقدام نمایند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت