تلفن سایت

معیار انتخاب شهردار جدید تهران

تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۹۲

معیار انتخاب شهردار جدید تهران

چهارمین پارلمان محلی تهران با روی کار آمدن دولت یازدهم متولد می‌شود. تولد همزمان شورای شهر چهارم با آغاز رسمی فعالیتهای دولت جدید می‌تواند نقطه شروع تعاملات سازنده برای بهبود مدیریت یکپارچه شهری تهران باشد.اعضای شورای شهر که در این دوره به 31 نفر می‌رسند سعی دارند با افزایش تعداد کمیته‌های تخصصی شورا، فضای شورا را از حواشی سیاسی دور نگه دارند تا ظرفیتهای تازه‌ای با انتخاب شهردار جدید در اولویت کاری شورا قرار گیرد.
هدفی که در سه شورای گذشته تنها در حد شعار باقی ماند. به اعتقاد برخی از اعضای شورای شهر تقابل مدیریت شهری با دولت در دوره گذشته مهم‌ترین تهدید برای سوزاندن فرصت‌های مدیریت شهری در اداره بهتر شهر تهران بوده است.
پرویز سروری، عضو جدید شورای شهر تهران تعیین رییس شورای شهر و انتخاب شهردار جدید پایتخت را مهم‌ترین فعالیت شورای شهر چهارم در ابتدای تشکیل عنوان کرد و گفت: شورای شهر چهارم در دوره حساسی شروع به کار خواهد کرد؛ چراکه تولد دولت جدید با شعار اعتدال همراه شده؛ بنابراین شورا باید تلاش کند تا با انسجام و دوری از نگاه سیاسی به شهر زمینه تعامل با دولت و مجلس را فراهم کند.او ادامه داد: از این رو در ابتدای فعالیت شورا تعیین رییس شورای شهر و بعد از آن انتخاب شهردار تهران مهم‌ترین اولویت کاری شورا خواهد بود که بر پایه آن می‌توان توانمندی و کارآمدی چشم‌انداز آینده شورا را رقم زد.سروری تصریح کرد: بعد از انتخاب شهردار، اولویت بندی کارهای شورا مهم‌ترین اقدام شورا خواهد بود.او افزود: شورا قبل از آنکه در فعل و انفعالات پر حجم کاری خود قرار گیرد باید اولویت شهر تهران را مشخص کند. به نظر می‌رسد مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل، محیط زیست و سرانه سلامت از اولویت‌های مهم کار شورای شهر تهران باشد.عضو شورای شهر چهارم تهران با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت بافت فرسوده تهران به دلیل وجود احتمال وقوع زلزله از دیگر اولویت‌های کاری شورا خواهد بود، اضافه کرد: با توجه به عملکرد دوره فعلی شهرداری تهران سطح توقعات مردم از مدیریت شهری افزایش پیدا کرده است.
تقابل را به تعامل بدل کنیم
سروری افزود: بنابراین انتخاب مدیریت جدید شهری باید به گونه‌ای باشد که بتواند ظرفیت‌های موجود را به فرصت تبدیل کند و از وقوع چالش بین شهرداری با دولت و مجلس جلوگیری کند.او با تاکید بر این موضوع که در فضای فعلی به هیچ وجه فرصت آزمون و خطا نداریم، اظهار کرد: اگرچه عملکرد دوره دوم و سوم شورای شهر نمره خوبی دارد، اما نمره حداکثری را کسب نخواهد کرد.سروری به دلایل این وضعیت اشاره کرد و گفت: تقابلات موجود بین دولت و شهرداری مانع از کارآمدی حداکثری شورا شد و بسیاری از ظرفیت‌های شهری را از بین برد.سروری در پاسخ به این سوال که برگزاری جلسات آموزشی در شورای شهر تهران چه لزومی دارد؟ عنوان کرد: این امر جزو قانون و ضوابطی است که در ساختار شورای شهر تهران ابلاغ شده است. چون برخی از اعضای جدید که پیش از این تجربه حضور در شورا را نداشته‌اند طبیعتا چندان با فضای مدیریت شهری آشنایی ندارند.او ادامه داد: البته این موضوع تنها به تهران اختصاص ندارد و در تمام کشور افرادی از حوزه‌های مختلف ورزشی  یا هنری در شورا عضویت دارند که آشنایی زیادی با این حوزه ندارند.سروری به زمان صرف شده برای آموزش اشاره کرد و افزود: ممکن است با شروع کار شورا زمان زیادی را نتوان صرف آموزش اعضای جدید کرد به همین دلیل بهتر است تا شهریورماه این کار اجرا و تمام شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت