تلفن سایت

افزایش خانه های خالی در تهران

تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲

افزایش خانه های خالی در تهران
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاکنون به سرانجام مشخصی نرسیده است، گفت: اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند در کاهش قيمت مسکن و اجاره‌بها موثر باشد.
محمدرضا رضایی  اظهار کرد: در حال حاضر خانه‌های خالی زیادی  در شهر تهران و حاشیه آن وجود دارد که برخی از مالکان این خانه‌ها به دلیل اینکه از لحاظ مالی متمول هستند حاضر به فروش  یا اجاره آنها نیستند و باتوجه به اینکه فضاهای شهری زیادی را اشغال کرده‌اند؛ بنابراین باید از آنها عوارض و مالیات اخذ شود.
نایب رییس کمیسیون عمران افزود: متاسفانه افزایش قیمت مسکن در شهر تهران الگوی قیمت مسکن کشور شده است و با توجه به گرانی شدید خانه در تهران دامنه این گرانی‌ها به مراکز استان‌ها و سپس به شهرستان‌ها رسیده است که باید به این موضوع توجه جدی شود. وی گفت: در حال حاضر نقش دولت در بازار مسکن کمرنگ است.
رضایی تاکید کرد: ‌دولت باید ابتدا محدوده قیمت مناطق مختلف را تعیین کند و  سپس بنگاه‌های املاک را ملزم به رعایت محدوده‌های قیمتی تعیین شده در هنگام ثبت قردادهای خرید و فروش و اجاره کند ، البته شاید در ابتدا مقاومت‌هایی  صورت گیرد؛ اما در کنترل قیمت مسکن موثر واقع خواهد شد.
وی افزود: همچنان که دولت در بخش قیمت مواد خوراکی ورود می‌کند باید به بازار مسکن نیز ورود كند و باعث کاهش قیمت‌های کاذب شود. رضایی ادامه داد: با وجود ساخت مسکن مهر در خارج از شهرها همچنان خیلی‌ها به دلایل شغلی و غیره متقاضی مسکن در بافت داخلی شهر هستند و باید به این نیاز با قیمت مناسب پاسخ داده شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی به سرانجامی نرسیده و اگر این قانون اجرایی شود به نوعی باعث تناسب در عرضه و تقاضای مسکن می‌شود.
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت مسکن و اجاره بها واقعا به صورت کاذب بالا رفته و قیمت‌ها را در بازار  دلالان تعیین می‌کنند بنابراین باید حتما دولت به این موضوع توجه اساسی داشته باشد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت