تلفن سایت

عدم رعایت اصول ایمنی گودبرداری باعث ریزش ساختمان شد

تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۲

عدم رعایت اصول ایمنی گودبرداری باعث ریزش ساختمان شد

دي ماه پارسال وقتي سازمان نظام مهندسي تهران از اجراي طرح پايش مهندسان‌ناظر براي كنترل سلامت عمليات گودبرداري‌هاي ساختماني خبر داد، مسوولان اين سازمان اظهار اميدواري كردند: «از این بعد، ساكنان ساختمان‌هاي مجاور محل گودبرداري مي‌توانند با خيال راحت به زندگي خود ادامه دهند چون كه مهندسان‌ ناظر موظف شده‌اند 72 ساعت قبل از گودبرداري زمان ايجاد گود را به سازمان اطلاع دهند تا مجوز گودبرداري بعدا از مشاهده محل توسط كارشناسان سازمان و تاييد ايمني گود، صادر شود.»
اما حالا با اعلام تداوم ريزش‌‌ ساختمان‌هاي مجاور گودبرداري، مشخص شده است، اين طرح نيز همچون ساير نظارت‌هاي قبلي، هنوز نتوانسته جلوي تخلفات احتمالي سازنده يا مهندس ساختمان را بگيرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز گذشته از ریزش یک ساختمان سه طبقه در مجاورت یک زمین در حال گودبرداری در خيابان وليعصر خبرداد.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که ساختمانی سه طبقه در مجاورت یک زمین 300 مترمربعی که به عمق هفت متر گودبرداری شده بود، ناگهان بخش‌هایی از آن فرو ریخت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره رعایت اصول ایمنی در این زمین گودبرداری شده نیز اظهارکرد: متاسفانه گودبرداری این زمین غیراصولی بوده و شمع‌بندی مناسبی نیز در آن انجام نشده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت