تلفن سایت

بررسی مشکلات شهر پرند

تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۲

بررسی مشکلات شهر پرند

شوراي شهر پرند همچون ساير شوراها لازم است داراي برنامه، هدف و چارچوب مشخص سياست‌گذاري براي مديريت شهري اين شهر باشد. اما از آنجا كه جمعيت ساكن در پرند و همچنين جمعيت در آستانه شكل‌گيري در اين شهر، قابل‌توجه است، مي‌طلبد اعضاي شوراي‌شهر در بدو ورود به صحن شورا، چالش‌هاي موجود سكونتي در پرند را مدنظر قرار دهند و براساس نياز مردم اين شهر، برنامه‌ها و اهداف را رتبه‌بندي كنند. براي كساني كه سال‌ها است در پرند زندگي مي‌كنند و به واسطه ارتباط شغلي‌شان با مردم، از نيازهاي شهري پرند مطلع هستند، اهم برنامه‌هاي پيشنهادي براي مديريت شهري پرند مي‌تواند به شرح زير رتبه‌بندي شود:

اول، ايجاد امكانات رفاهي شهري براي همه طبقات: امكانات پرند از نظر رفاهي و خدمات شهري در حد ضعيفي قرار دارد. نبود مراكز تفريحي، گردشگري نظير سينما، سالن همايش، سالن‌هاي ورزشي و محيط‌هاي فرهنگي، شهربازي و ...  از جمله مسائلي است كه بايد در كمترين زمان ممكن در پرند برقرار شود تا هم سلامت روحي و فيزيكي ساكنان پرند تضمين شود و هم اينكه منابع درآمدي پرند از طريق ايجاد خدمات برقرار شود.

دوم، ایجاد اشتغال و جذب نیروی کاری متخصص و بومی منطقه: در شهر جديد پرند بايد مراكز شغلي توسعه پيدا كند تا ساكنان آن مجبور نباشند براي شغل‌شان بين پرند و شهرهاي اطراف مسافرت كنند. ايجاد فرصت‌هاي شغلي در پرند از يك‌سو به كاهش آمار بيكاري جمعيت اين منطقه كمك مي‌كند و از سوي ديگر معضل رفت‌وآمد روزانه اهالي پرند را برطرف مي‌كند.

سوم، حل معضل حمل‌ونقل: يكي از معضلات فعلي پرند نبود وسايل حمل‌ونقل كافي براي جابه‌جايي‌هاي درون‌شهري است كه باعث سرگرداني مسافران علي‌الخصوص در روزهاي تعطيل مي‌شود. براي رفع اين معضل لازم است مديريت شهري و همچنين شوراي‌شهر پيگيري روند اجرايي و عملياتي و تسريع در اتمام پروژه مترو تهران-پرند باشد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت