تلفن سایت

تمدید معافیت مالیاتی مالکان املاک

تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۲

تمدید معافیت مالیاتی مالکان املاک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال جاری، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان سال جاری تمدید کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای تصویب کردند، شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع ماده 101 قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره 2 ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه برای صاحبان مشاغل، وسائط نقلیه، املاک و منبع ارث برای عملکرد سال‌های 1390 تا 1392 الزامی نیست.

بر اساس دیگر مصوبه مجلس شورای اسلامی، تمامی درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات شرکت‌های دولتی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی به حساب‌های معرفی شده از سوی خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا حسب مورد طبق احکام و مقررات قانونی بین ذینفعان مربوطه تقسیم شود.

بر اساس تبصره این بند، خزانه‌داری کل کشور مکلف است بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در صورت عدم واریزی مالیات و عوارض ارزش افزوده از وجوه واریزی، شرکت‌های دولتی را از حساب آنها نزد خزانه‌داری کل کشور برداشت و حسب مورد به حساب‌های ذیربط واریز نماید. 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت