تلفن سایت

رکود بازار مسکن سیاسی نیست

تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۲

 

رکود بازار مسکن سیاسی نیست

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن سیاسی نیست، گفت: بازار مسکن و اجاره‌بها از سوی هیچ کدام از مسوولان دولتی مورد کنترل و نظارت قرار نمی‌گیرد، لذا این بازار امروز در دست دلالان و واسطه گران قرار گرفته و حرف اول را آنها در بازار می‌زنند.

 محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به اینکه قیمت مسکن و اجاره‌بها بیش از تورم موجود در کشور افزایش یافته است، گفت: مسوولان وزارت راه و شهرسازی تا به حال تلاش‌های بسیاری برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه کنترل نرخ اجاره بها در کشور انجام داده‌اند، اما تا به حال توفیقی کسب نشده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت مسکن مهر، افزود: طرح مسکن مهر نتوانست بازار مسکن و اجاره بها در کشور را کنترل کند؛ چراکه این پروژه در مناطقی از شهرها مورد بهره برداری قرار گرفت که نه‌تنها با استقبال مردم مواجه نشد، بلکه به گسترش حاشیه نشینی در کشور نیز دامن زده است.

رکود بازار مسکن سیاسی نیست

رضایی کوچی با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن سیاسی نیست، اظهار کرد: بسیاری معتقد‌ند بازار مسکن به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در حالت رکود قرار دارد، این در حالی است که چنین اظهار نظرهایی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و رکود فعلی بازار مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید مردم است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت باید طرح مسکن مهر را در بافت‌های فرسوده شهرهای بزرگ گسترش دهد، خاطر نشان کرد: دولت بهتر است به جای گسترش حاشیه نشینی، با سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده شهری آرامش و ثبات نسبی را به بازار مسکن تزریق کند.

بر خلاف آنچه نایب رییس کمیسیون عمران درباره غیرسیاسی بودن رکود معاملات مسکن و بی‌ربط بودن این رکود با انتخابات پیش رو می‌گوید، بی‌میلی موجود به خرید و فروش ملک طبق ادعای دلالان کاملا ناشی از تغییر دولت و در نتیجه تغییر سیاست‌ها در ماه‌های آینده است. 

 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت