تلفن سایت

مجوز کاربری تجاری به زمین های بزرگ

تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲


شهرداري تهران ابلاغ كرد

مجوز کاربری تجاری به زمین های بزرگ 

مجوز رستوران و واحدتجاري در صورت ساخت پاركينگ طبقاتي
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران از آمادگي شهرداري در ارائه تسهيلات تجاري به صورت مشروط به مالكان زمين‌هاي متراژ بزرگ در هر نقطه يا پهنه‌اي از شهر خبر داد. عليرضا جاويد در اين باره گفت: زمين‌هاي بالاي 1000 مترمربع با هر نوع كاربري، چنانچه براي ساخت پاركينگ طبقاتي استفاده شود، از مزاياي كاربري تجاري برخوردار خواهد شد، طوري كه به مالكان زمين‌هاي بزرگ‌تر از 1000 مترمربع در صورت آمادگي مالك به احداث پاركينگ طبقاتي، مجوز احداث واحدهاي تجاري در طبقات همكف و اول و همچنين مجوز ساخت رستوران در طبقه آخر، داده مي‌شود و در طبقات مياني نيز بايد پاركينگ احداث شود.

معاون شهرسازي شهرداري تهران تاكيد كرد: زمين‌هاي بزرگ در شهر تهران در هر يك از سه پهنه‌ مسكوني، تجاري يا مختلط كه قرار گرفته باشند، مشمول تسهيلات تجاري ساخت پاركينگ طبقاتي خواهند شد به اين صورت كه مالك يك زمين كه در استعلام طرح تفصيلي، ملك او در پهنه مسكوني قرار گرفته و بايد ساخت‌وساز مسكوني روي زمين خود انجام دهد، چنانچه آمادگي ساخت پاركينگ طبقاتي براي رفع كمبود پاركينگ در آن محله را داشته باشد، شهرداري مجوز‌هاي مربوطه اعم از پاركينگ در طبقات و واحد تجاري و رستوران در طبقات اول و آخر را براي او صادر خواهد كرد.
جاويد افزود: همچنین برای اراضی با وسعت 300 مترمربع تا هزار مترمربع نیز ضوابطی برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی محله‌ای در نظر گرفته شده که می‌توانند در قالب آن از یک واحد تجاری خدمات پشتیبان محله بهره‌مند شوند.
شهرداري تهران در شرايطي براي ساخت پاركينگ طبقاتي، مزاياي تجاري‌سازي در نظر گرفته كه گفته مي‌شود ساخت پاركينگ اصلا جزو اولويت زمين‌دارها و سرمايه‌گذاران ساختماني قرار ندارد.
ساخت پاركينگ از يك‌سو هزينه زيادي به همراه دارد و از سوي ديگر هزينه نگهداري پاركينگ نيز قابل توجه است.
البته ارائه مجوز تجاري به خصوص «رستوران» در مناطقي از شهر، به طور قطع سود كل سازه را براي مالك زمين تضمين خواهد كرد. 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت