تلفن سایت

ساخت سری دوم واحدهای مسکونی مهر

تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

ساخت سری دوم واحدهای مسکونی مهر
مشاور ويژه وزير راه‌وشهرسازی با اشاره به اينكه ادامه مسكن‌مهر جزو تكاليف قانوني دولت يازدهم است، از ثبت‌نام 210 هزار خانوار واجد شرايط در فهرست ذخيره سامانه مسكن‌مهر در كل كشور خبر داد و گفت: با تداوم تقاضا براي اين طرح، در همين دولت برنامه ساخت سري جديد مسكن‌مهر آغاز خواهد شد.
مقداد همتي در يك برنامه زنده تلويزيوني –ثريا- كه چهارشنبه‌ شب از شبكه يك سيما پخش شد، اعلام كرد: سري دوم واحدهاي مسكوني‌مهر مطابق با الگوي معماري ايراني‌اسلامي با ميانگين متراژ 95 مترمربع و تراكم سه تا حداكثر چهار طبقه احداث مي‌شود و برخي نواقص سري اول، به طور كامل حذف خواهد شد.
وزارت راه‌وشهرسازي در سال91 پروژه جديدي در مسكن‌مهر، به‌جز در يكي دو نقطه كشور– شهر جديد پرديس در تهران اجرا نكرد، اما در طول اين سال نه تنها در شهرهايي كه مسكن‌مهر مازاد بر تقاضا در آنها وجود داشت، ظرفيت ثبت‌نام به يكباره تكميل شد كه در كل كشور، در ازاي 2 ميليون واحد مسكوني‌مهر، بيش از 2 ميليون و 200 هزار خانوار فاقد مسكن اعلام تقاضا كردند به طوري كه در شهرهای بزرگ، اسم‌نويسی از متقاضيان در ليست ذخيره ادارات راه‌وشهرسازی استان‌ها همچنان ادامه دارد.
مشاور ويژه وزير راه‌وشهرسازي در اين باره گفت: طبق قانون ساماندهي مسكن دولت در هر دوره‌اي موظف است براي پاسخ به تقاضاي مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد و ميان‌درآمد، زمين‌ دولتي به صورت اجاره بلندمدت همراه با تسهيلات بانكي ساخت، تامين كند كه اين پروسه قانوني همان شيوه‌ مسكن‌مهر است.
وام مسكن‌مهر به دانه‌درشت‌ها نرسيد
همتي در ادامه گفت‌وگوي زنده تلويزيوني، ادعاها درباره اثر تورمي برداشت از منابع بانك‌مركزي براي ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر را بي‌اساس توصيف كرد و گفت: در 4 سال اخير تسهيلات بانكي به جاي آنكه به دانه‌درشت‌ها برسد، به واجدين شرايط مسكن‌مهر يعني فاقدين مسكن رسيد و چون منابع صرف عرضه مسكن شد، نه تنها تورم را اضافه نكرد كه به مهار نرخ تورم و هدايت درست نقدينگي منجر شد.
مشاور ويژه وزير راه‌وشهرسازي همچنين از آغاز بازگشت منابع اختصاص داده شده به مسكن‌مهر خبر داد و گفت: خانوارهايي كه در واحدهاي مسكوني‌مهر افتتاح شده ساكن شده‌اند بازپرداخت تسهيلات را شروع كرده‌اند، به طوري كه تاكنون 1200 ميليارد تومان از منابعي كه بانك‌مركزي در قالب خط‌اعتباري مسكن‌مهر به بانك‌مسكن ارائه كرده‌ بود، از طريق پرداخت اقساط ماهانه، به سيستم بانكي برگشته است.
راي قاطع به مسكن‌مهر
در برنامه زنده تلويزيوني چهارشنبه‌شب شبكه يك سيما كه به موضوع «مسكن» اختصاص داشت و به دليل طولاني شدن گفت‌وگو‌‌ي كارشناسان برنامه به بامداد پنج‌شنبه كشيده شد، يك نظر سنجي مردمي با طرح اين پرسش انجام شد: «آيا ریيس‌جمهور آينده بايد طرح مسكن‌مهر را ادامه دهد؟» نتيجه اين نظرسنجي در پايان برنامه با راي 1/90 درصدي به گزينه يك، مشخص كرد: از نظر جامعه تقاضاي مسكن، طرح مسكن‌مهر با همه نقاط قوت و ضعف خود، بايد در دولت بعدي هم ادامه پيدا كند. در اين نظرسنجي 245 هزار نفر راي قاطع به ادامه مسكن‌مهر دادند و فقط 26 هزار نفر از شركت‌كنندگان در نظرسنجي، به مسكن‌مهر «نه» گفتند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت