تلفن سایت

پروانه کار۷۰ مهندس متخلف ابطال شد

تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۱

 

 


استانداردسازی ۸۵ درصدی مسکن مهر/پروانه کار۷۰ مهندس متخلف ابطال شد.

سید مهدی هاشمی با بیان این مطلب در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری باشگاه مهندسین و بانک انصار افزود: از اواسط سال گذشته هیچ کدام از واحدهای مسکونی مهر نبوده که تحت نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان احداث نشده باشد.

وی ادامه داد: 85 درصد ساختمان‌های مسکونی مهر برابر استانداردها و شرایطی که مورد تایید سازمان نظام مهندسی است احداث شده است بنابراین شاید در قبل مواردی باشد که بدون نظارت سازمان نظام مهندسی مسکن مهر ساخته شده است اما از اواسط سال گذشته دیگر این گونه نیست.

پدیده امضا فروشی در میان مهندسان پررنگ‌تر است

هاشمی در پاسخ به بحث امضا فروشی مهندسان ناظر گفت: پدیده امضا فروشی در خیلی از مشاغل و صنوف مطرح است اما در صنف مهندسان این موضوع پررنگ است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اضافه کرد: در 2 درصد از مواردی که در حال فعالیت و نظارت هستند تخلف اتفاق می‌افتد و از مهرماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری بیش از 70 پرونده اشتغال به کار ابطال شده است.

وی ادامه داد: سعی شده که برخورد با امضا فروشی جدی شود به طوریکه برخی از مهندسان را با محرومیت‌های مادام‌العمر و جریمه های سنگین مواجه کرده‌ایم.

80 درصد مناطق مسکونی در معرض زلزله هستند

هاشمی گفت: 80 درصد مناطق مسکونی کشور در معرض خطر زلزله قرار دارند بنابراین باید در مقابل این بلایای طبیعی همواره آماده باشیم.

وی افزود: متأسفانه قانون مدیریت بحران علیرغم اینکه بعد از 5 سال باید امسال بازنگری می‌شد از سوی دستگاه‌های ذیربط هیچ اهتمامی برای بازنگری آن صورت نگرفته است.

به گفته وی، دستگاه‌های ذیربط علیرغم اینکه بودجه مدیریت بحران را دریافت می‌کنند هیچ توجهی به بازنگری قانون مدیریت بحران از خود نشان نمی‌دهند.

هاشمی به نقش شهرداری در این خصوص اشاره کرد و گفت: برخی مواقع یکی از مهندسان ناظر تخلفی را گزارش می کند اما شهرداری به دلایل مختلف این تخلف را مورد پیگیری قرار نمی دهد که باید این موضوع هم ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه شناسنامه فنی ملکی ساختمان هنوز در تهران به اجرا نرسیده است، گفت: عدم اجرای این قانون یک تخلف است اما نهاد مربوطه آن را اجرا نمی کند ضمن آنکه در پایان کار ساختمان ها هم عنوان شده که بدون شناسنامه فنی ملکی پایان کار صادر نمی شود اما همان نهاد که این پایان کار را تنظیم کرده ، پایان کار را بدون شناسنامه فنی ملکی امضا می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین باشگاه مهندسین و بانک انصار، گفت: تاکنون 131 هزار و172 نفر از مهندسین اطلاعات خود را به بانک انصار ارسال کرده اند و 10 هزار کارت اعتباری با سقف 7 میلیون تومان به مهندسان ارائه شده است.

هاشمی با اشاره به انتخابات نظام مهندسی ساختمان،گفت: پس از چند بار جابه جایی تاریخ انتخابات نظام مهندسی،این انتخابات در 14 شهریور برگزار شد و مشارکت بیش از دو برابری را نسبت به سالهای گذشته به دنبال داشت.

وی افزود: از میان 2 هزار و 400 نفر کاندید انتخابات 300 نفر انتخاب شده اند که البته مراحل تایید نهایی هنوز به اتمام نرسیده است و تا پایان امروز آخرین اعتراضات هم رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه نتایج قطعی انتخابات همه استانها فردا اعلام می شود،تاکید کرد: هیئت مدیره جدید از دو هفته دیگر انتخاب می شوند و انتخابات شورای مرکزی نیز تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت 62.5 درصدی مهندسان در استان اردبیل، اظهار داشت: استان اصفهان هم با 19.37 درصد پایین ترین مشارکت را در انتخابات به نام خود ثبت کرد.

 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت