تلفن سایت

علت رکود معاملات در بازار مسکن

تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲

علت رکود معاملات در بازار مسکن
 مدير كل اداره راه‌وشهرسازي استان تهران به عنوان سياست‌گذار اصلي بازار مسكن در پايتخت، با بيان اينكه در حال حاضر معاملات آپارتمان در ركود قرار دارد و خريد و فروش انجام نمي‌شود، گفت: نوسان قيمت ارز، بازار مسكن را به اين وضع فرو برده است.
 فريبرز واحدي با تاكيد بر اينكه قيمت‌هايي كه به عنوان ارزش فروش واحدهاي مسكوني در بازار زمزمه مي‌شود كاملا حبابي و غيرواقعي است، افزود: تقاضاي كاذب موجود در بازار مسكن زمينه سوءاستفاده دلالان را فراهم آورده است.
وي تصريح كرد: واسطه گری و سودجویی از عوامل نوسان در بازار مسکن است که البته وضعیت بازار ارز در سال گذشته نيز تاثیر زیادی را بر این نوسان داشت. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: این عوامل موجب بروز رکود در بازار مسکن شد که آمار اتحادیه مشاوران املاک هم این امر را تایید می‌کند. وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت، رکود در بازار مسکن به وجود آمده است، اظهار کرد: در حال حاضر خرید و فروش زیادی در بازار مسکن انجام نمی‌گیرد، اما تقاضای کاذب و جو روانی به وجود آمده است که می‌تواند زمینه سوءاستفاده دلالان را به وجود بیاورد. واحدی با اشاره به افتتاح‌های مسکن مهر در کشور بیان کرد: حدود 403 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران در حال ساخت و واگذاری است که 93 هزار واحد آن در سال گذشته به متقاضیان تحویل داده شد و 150 هزار واحد هم در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت