تلفن سایت

اجرای دوره‌های آموزشی«استاد - شاگردی» در بنگاه های املاک

تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲

اجرای دوره‌های آموزشی«استاد - شاگردی» در بنگاه های املاک

طرح «استاد - شاگردی» در بنگاه‌های مسکن
ریيس اتحاديه كشوری مشاوران املاك نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای
با حكمي كه از طرف معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و همچنين ریيس شوراي اصناف كشور براي ریيس اتحاديه مشاوران املاك صادر شده، اين اتحاديه براي اولين‌بار طرح «استاد شاگردي» را به صورت پايلوت در بنگاه‌هاي املاك به اجرا درمي‌آورد.
 
حسن رادمرد معاون امور بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌اي به اتحاديه مشاوران‌املاك با اشاره به نقش آموزش در به‌ روز‌رساني فعالان اين صنف، مصطفي‌قلي خسروي ریيس اتحاديه را به عنوان نماينده اين معاونت در سازمان آموزش فني و حرفه‌اي منصوب كرد.
همچنين با حكم ریيس شوراي اصناف كشور، ریيس اتحاديه مشاوران‌املاك مسووليت دارد مفاد تفاهم‌نامه‌اي كه بين اين شورا و سازمان آموزش فني و حرفه‌اي درخصوص دوره‌هاي آموزش به روش استاد- شاگردي ‌نوين منعقد شده را به اجرا دربياورد.
صنف مشاوران‌املاك در پي اين دو حكم، قرار است اول در بنگاه‌هاي مسكن سپس در ساير اصناف، بساط فعاليت به شيوه استاد- شاگردي را راه‌اندازي كند.
طرح استاد- شاگردي جزو طرح‌هاي مورد علاقه دولت در حوزه اشتغال است كه اوايل عمر كاري دولت دهم در وزارت كار تصويب شد؛ اما اجرا نشد.
در قالب اين طرح، متقاضيان جوياي كار به شكل «شاگرد» به مدت حداكثر دو سال در يك بنگاه توليدي يا خدماتي، زير نظر مدير بنگاه يا همان «استاد» به كسب آموزش و مهارت شغلي مي‌پردازند و در نهايت با شركت در آزمون و اخذ گواهينامه، صلاحيت فني‌وحرفه‌اي كار در آن بنگاه يا حرفه‌ را پيدا مي‌كنند.
اين طرح در دو سه سال اخير به علت برخي موانع و مخالفت‌هايي كه از طرف منتقدان وجود داشت، به اجرا درنيامد؛ اما هم‌اكنون اميد به اجراي آزمايشي آن در بنگاه‌هاي املاك با توجه به تطابق شرايط فعاليت مشاوران‌املاك با شرايط اين طرح، افزايش پيدا كرده است.
در بنگا‌ه‌هاي املاك معمولا متقاضيان جوياي كار زودتر از ساير مشاغل صنفي، جذب مي‌شوند؛ ضمن اينكه دستمزد گروهي كه در بنگاه تحت عنوان مشاور زيرنظر مدير بنگاه به بازاريابي مي‌پردازند از طريق به سرانجام‌رساندن بازاريابي‌شان تامين مي‌شود.
در طرح استاد- شاگردي، طبق آيين‌نامه مصوب مربوط به آن، شاگردان در مدت زمان آموزش از شمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی خارج بوده و موضوع در قرارداد طرح تصریح می‌گردد.
مصطفي‌قلي خسروي ریيس اتحاديه مشاوران‌املاك درباره حكم ابلاغ شده به وي درخصوص اجراي دوره‌هاي آموزشي استاد- شاگردي گفت: تاسيس دانشگاه جامع علمي‌كاربردي در اتحاديه براي آموزش آكادميك مشاوران‌املاك و آشناكردن آنها با ضوابط و مقررات حقوقي مرتبط با فعاليت ملكي است و اجراي آزمايشي اين طرح به زودي در بنگاه‌ها آغاز مي‌شود.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت