تلفن سایت

اعلام تعرفه جدید خدمات مهندسی

تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲

اعلام تعرفه جدید خدمات مهندسی
سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعرفه جدید خدمات مهندسی را بر مبنای هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی اعلام کرد.
در حالی که پیش از این سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هزینه ساخت هرمترمربع واحد مسکونی برای سال 92 در پايتخت را رقمي معادل 640 هزار تومان اعلام کرده بود، سازمان نظام مهندسي كشور، اين رقم را براي كل ‌كشور مترمربعي 500 هزار تومان تعيين كرده است كه به اين ترتيب، ساخت‌وساز در تهران حداقل 28 درصد گران‌تر از ساير شهرها برآورد شده است.
اين تعرفه، براي ساختمان‌هاي 3 تا 5 طبقه اعلام شده است. براین اساس، هزینه ساخت هرمترمربع واحد مسکونی در اکثر ساخت‌ و سازهای پایتخت که در سه تا پنج طبقه احداث می‌شود، از سوی نظام مهندسی تهران مترمربعی 600 هزار تومان برای سال 92 اعلام شده است.
این در حالی است که در ساخت‌وسازهای کم ارتفاع – 1 و 2 طبقه، هزینه ساخت کشوری، مترمربعی 450 هزار تومان تعیین شده که 31 درصد کمتر از هزینه اعلام شده برای ساخت هرمترمربع ساختمان مشابه در پایتخت است.
همچنین، هزینه ساخت واحد مسکونی در ساخت‌وسازهای بلند مرتبه – 16 طبقه به بالا – برای ساخت و سازهای کشوری، مترمربعی 830 هزار تومان از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام شده که این رقم نیز 17 درصد کمتر از هزینه یک میلیون تومانی ساخت هر مترمربع ساختمان بلند مرتبه در شهر تهران است.
همچنین براساس مصوبه جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعرفه خدمات مهندسی مهندسان ناظر نيز مشمول 40 درصد افزایش برای سال 92 نسبت به تعرفه سال قبل شده است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت