تلفن سایت

وضعیت اجاره مسکن در ماه پایانی معاملات

تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۱

وضعیت اجاره مسکن در ماه پایانی معاملات

  بازار اجاره واحدهای مسکونی در اکثر مناطق مختلف تهران روزهای پایانی شهریور ماه را همچون ماه گذشته با بی‌رونقی سپری می‌کند.

 

این روزها بی‌هیاهو بودن و انگشت‌شمار بودن معاملات طی یک ماه در بازار اجاره به نرخ‌های کاذب که بر اساس محاسبه بی‌حساب و کتاب موجران تعیین می‌شود، مربوط می‌شود نه به عدم حضور مستاجر در بازار عرضه. از یک طرف نرخ‌های سنگین اجاره بها و از سوی دیگر نحوه پرداخت چنین نرخ‌هایی باعث شده تا قدرت پرداخت اجاره از مستاجران سلب شود؛ البته این تنها مشکل مستاجران نیست چراکه با رفتار این دسته از مالکان سطح کیفیت سکونت از هر لحاظ با افت مواجه می‌شود که این مساله دلیلی برای سرخوردگی مستاجر محسوب می‌شود که البته این موضوع برای اکثر مالکان امروزی قابل درک نیست. یکی از بنگاهداران فعال در رابطه با وضعیت فعلی بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در منطقه شهران می گوید: در فصل تابستان، بیشترین حجم معاملات در بازار اجاره به تیر ماه بر می‌گردد، اما باید به این نکته اشاره کرد که این میزان رونق، رضایت بنگاهداران را نسبت به حجم معاملات در سال گذشته جلب نکرد. وی در ادامه افزود: در حال حاضر متقاضی به بازار اجاره مراجعه می‌کند اما به دلیل نرخ‌های بالای اجاره مجبور به جست‌وجوی بیشتر در دامنه وسیع‌تر از محدوده مورد نظرش است. این بنگاهدار تاکید کرد: اجاره بهای کنونی واحدهای مسکونی در مقایسه با نرخ اجاره تعیین شده در اوایل تیر ماه نزدیک به 4 میلیون تومان کاهش یافته است. برخی از مشاوران املاک هم معتقدند که با شروع مهر ماه میزان مراجعه مشتریان به بازار اجاره با افت شدیدی مواجه می‌شود و مالکانی که موفق نشدند واحدهای‌شان را به مستاجر اجاره دهند، مجبور می‌شوند فایل‌های خود را از سر اجبار با قیمت منصفانه‌ای به بازار معرفی کنند.
دلالی در بازار اجاره مسکن محدوده خیابان کارگر شمالی تصریح کرد: برخی از فایل‌هایی که به بازار اجاره عرضه می‌شوند متناسب با نرخ‌های اجاره پیشنهادی شان نیستند؛ چراکه این دسته از واحدها بدون هیچ امکانات و قدیمی ساخت با کاذب ترین قیمت ها به بازار اجاره عرضه می‌شوند. عدم کنترل بازار اجاره توسط مسوولان مسکن باعث شده تا بازار اجاره به عنوان فرصتی برای تاخت و تاز عده‌ای از مالکان تبدیل شود. وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن واحدهایی که باید از کمترین نرخ‌های اجاره برخوردار باشند اما با قیمت‌های نجومی به بازار معرفی می‌شوند، کاملا مشخص است که واحدهای تازه‌ساخت با امکانات، کم و بیش با چه نرخ‌هایی به بازار عرضه می‌شوند. این فعال بازار اجاره به مستاجران توصیه کرد: اگر تعجیل برای جابه‌جایی تا یک ماه آینده را ندارند کمی صبر کنند زیرا با شروع فصل پاییز هرچند ناچیز اما اجاره بهای واحدهای مسکونی با کاهش روبه‌رو خواهد شد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت