تلفن سایت

ساخت مسکن در کوتاهترین زمان

تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۱

ساخت مسکن در کوتاهترین زمان
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح ساخت مسکن ظرف مدت 24 ساعت خبر داد.
محمود فاطمی عقدا گفت: علاوه بر گسترش روش نوین ساخت مسکن 45 روزه، نسل جدیدی از سریع‌سازی واحدهای مسکونی آماده اجرا است که به دلیل پیش ساخته بودن تمام دیوارها و سقف، در کمتر از 24 ساعت قابل احداث خواهد بود.
وی مهم‌ترین مزیت و کاربرد این شیوه نوین ساختمانی را احداث سریع در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله دانست و اظهار امیدواری کرد که این شیوه بتواند به زودی جایگزین روش‌های معمول، زمانبر و هزینه بر ساخت واحدهای مسکونی شود.
سریع‌سازی، جایگزین روش‌های معمول ساخت مسکن
فاطمی عقدا همچنین در مورد سرنوشت روش 45
روزه‌سازی مسکن توضیح داد: با احداث و ایجاد کارخانه‌های تولید این سیستم ساختمانی که دانش فنی آن مربوط به ایران و به نام ایران است و در مقایسه با سایر فناوری‌های ساختمانی و صنعتی علاوه بر سرعت بسیار زیادی که در ساخت آن وجود دارد از امتیازات ویژه‌ای هم به لحاظ تطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی، استاندارد مصالح استفاده شده و... برخوردار است، سریع‌سازی و ارزان‌سازی واحدهای مسکونی در کشور رایج خواهد شد. وی اظهار كرد: امیدواریم با حمایت جدی دولت و عزم و اراده انبوه سازان مسکن شاهد شکل گیری و راه اندازی واحدهای تولیدی این صنعت در کشور باشیم تا این فناوری بتواند در آینده نزدیک جایگزین سایر روش‌های هزینه بر معمول در ساخت و ساز مسکن شود.
کاهش زمان و هزینه ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توضیح داد: مرکز تحقیقات از زمان آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی با این سیستم، بی‌وقفه در جهت ارتقای این شیوه از ساختمان‌سازی فعالیت کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر گسترش این شیوه نوین
ساختمان‌سازی به ویژه برای ساخت مسکن شهری و روستایی، نسل جدیدی از تکنولوژی ساخت با اتکا به این سیستم در حال طراحی و راه اندازی است که در آن از سیستم کامل‌تری برای ساخت استفاده خواهد شد به طوری که در این روش سقف و دیوارها به طور کامل پیش ساخته است و زمان ساخت را به مدت زمان کمتری کاهش خواهد داد.
وی تصریح کرد: این شیوه به خصوص برای مناطق
حادثه‌دیده در نتیجه بروز زلزله احتمالی، سیل و... به سرعت قابل اجرا است که نمونه این روش هم در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به صورت موفقیت‌آمیز اجرا شده است.
فاطمی عقدا تاکید کرد: این واحدها در مدت زمانی کمتر از 24 ساعت قابل طراحی، احداث و سکونت می‌شود.
وی در مورد سازگاری روش سریع‌سازی مسکن با اقلیم‌های آب و هوایی مختلف در کشور توضیح داد: این سیستم برای تمام اقلیم ها و شهرهای کشور قابلیت اجرا دارد و به لحاظ مباحثی همچون مباحث مربوط به انرژی، حریق، آزمایش‌های آکوستیک و به خصوص زلزله و طوفان‌های شدید، تمام مباحث مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده و با آن منطبق است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت