تلفن سایت

افزایش موجرها در شب عید

تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۱

افزایش موجرها در شب عید
شواهد در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی نشان می‌دهد مستاجرانی که همچنان در بازار اجاره حضور دارند از شانس اجاره یک واحد مسکونی با نرخ منصفانه و شرایط پرداخت به دلخواه خود برخوردار هستند.
آن دسته از مستاجرانی که در تابستان به دنبال واحدهای رهنی بودند تا از پرداخت اجاره ماهانه معاف باشند، بهتر است که در جریان این موضوع باشند که اکنون تعداد فایل‌های اجاره‌ای با شرایط رهن کامل نسبت به تابستان افزایش یافته است.
از سوی دیگر عده‌ای از متقاضیان که در بازار اجاره سعی دارند واحد مورد نظر خود را با پرداخت مبلغی به عنوان رهن کامل اجاره کنند، اما با وجود عرضه چنین واحدهایی به اجبار به واحدهای رهن و اجاره‌ای رو می‌آوردند، براین باور هستند که مبلغ تعیین شده بیش از توان پرداخت آنها است به همین علت از اجاره واحد دلخواه می‌گذرند و بر اساس قدرت مالی خود واحدی را برای سکونت انتخاب می‌کردند.
اما در حال حاضر، مالکان برخی از واحدهای رهنی اظهار می‌کنند که متقاضیان در مخالفت با مبلغ رهن کامل می‌توانند شرایط پرداخت اجاره را به ودیعه و اجاره ماهانه تغییر دهند. البته ناگفته نماند که شرایط تبدیل تنها برای رهن کامل از سوی مالکان پیشنهاد نمی‌شود، بلکه واحدهایی هم که با شرایط رهن و اجاره به بازار عرضه می‌شوند از شرایط تبدیل برخوردار هستند.
عده‌ای از مشاوران املاک فعال در تهران معتقد هستند یکی از دلایلی که این وقت از سال تعداد واحدهای رهنی بیشتر می‌شود به مساله قدرت خرید متقاضیان مربوط می‌شود، زیرا این دسته از خریداران به دلیل تامین بودجه خرید، واحدشان را برای رهن به بازار اجاره معرفی می‌کنند.
از سوی دیگر بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی اگرچه به دلیل نزدیک شدن به شب عید ممکن است با رونق بهتری در مقایسه با چند ماه گذشته بهره‌مند شده باشد، اما این میزان استقبال از بازار همچون استقبال در فصل تابستان نیست و ارزش واقعی نرخ‌های اجاره پیشنهادی با ارزش‌های غیر حقیقی و حبابی همچنان فاصله زیادی دارد.
با این حال مستاجرانی که در چند روز باقی مانده به سال جدید جابه‌جایی را در پیش داشته باشند از «برگ برنده» یا «شانس» خود نهایت استفاده را کرده‌اند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت