تلفن سایت

ورود «مپسا» به مسكن‌مهر

تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۱

ورود «مپسا» به مسكن‌مهر 

شروع صنعتی سازی در فاز 5 پرند

جدول افتتاح 5000 واحد مسكوني‌مهر در پروژه فاز5 مپسا 

 «قفل افتتاح» پروژه صنعتي‌سازي مسكن‌مهر در شهر جديد پرند با ظرفيت 5 هزار واحدمسكوني شكسته شد.

تغيير و تحولات اخير در بدنه مديريتي مسكن‌مهر و همينطور نهاد مسوول صنعتي‌سازي مسكن، اثر عيني خود را در پروژه‌اي كه تقريبا اميد به بهره‌برداري از آن كمرنگ شده بود، ثابت كرد.

در پرند به خاطر يك اشتباه بزرگ در سال88، مسووليت ساخت تعداد قابل‌ توجهي از واحدهاي مسكوني‌مهر كه پايلوت صنعتي‌سازي لقب گرفت، به دست سه وزارتخانه‌اي كه هيچ وجه‌مشتركي با هم نداشتند سپرده شد، طوريكه ناپختگي در هر سه دسته مديران اين پروژه و البته لجبازي‌ يك دسته با دسته‌اي ديگر و از همه مهم‌تر ناتواني شديد دسته‌اي كه تعاوني‌ها در آن حضور داشتند، كليت پروژه را از همان لحظه كلنگ‌زني به انحراف كشاند.

اما انحراف چندساله در پروژه صنعتي‌سازي مسكن‌مهر در پرند، به واسطه دستور اخير وزير راه‌وشهرسازي و همكاري بي‌سابقه مجري صنعتي‌سازي مسكن، هم‌اكنون خاتمه پيدا كرده و زمان واگذاري واحدها به متقاضيان از حالت نامعلوم خارج شده است.

علي نيكزاد اخيرا با صدور «اختيار تام» براي مديرعامل شركت مپسا –مجري صنعتي‌سازي- مسووليت سه‌گانه در پروژه 5هزار واحدي فاز5 پرند را بطور تمام و كمال به اين شركت واگذار كرد و «مپسا» نيز در واكنش به اين مصوبه، از چند هفته پيش براي پيمانكاران اين پروژه بابت پايان‌دادن به تاخير در تكميل و تحويل واحدها اولتيماتوم صادر كرد و از مديران تعاوني‌هايي كه در اين پروژه ثبت‌نام كرده‌اند خواست آورده نقدي اعضايشان را براي دريافت واحدها، آماده كنند. اعضاي برخي از اين تعاوني‌ها سابقه 6ساله در واريز پول به حساب مديرانشان را دارند اما در اين مدت هيچ كس از سود اين پول‌ها خبري ندارد!

با اين حال براي بستن اين حياط‌خلوت، مقرر شده مديران اين تعاوني‌ها، ظرف روزهاي آينده پول‌اعضا را تحويل پيمانكاران دهند تا زمان واگذاري واحدها برايشان مشخص شود.

علي آزاد مديرعامل شركت «مپسا» درباره خروج پروژه 5هزار واحدي فاز5 پرند از بن‌بست  با حسن‌اعتماد وزير راه‌وشهرسازي به اين شركت و همچنين حسن‌همكاري مدير جديد پرند، مشكلات در مسير بهره‌برداري از اين پروژه مرتفع شده و زمان واگذاري واحدها نيز تعيين شده است.

آزاد افزود: در حال حاضر مپسا مسووليت ساماندهي تعاوني‌هاي مسكن‌مهر در پروژه فاز5 پرند را برعهده دارد و با برنامه‌ريزي‌هايي كه صورت گرفته، 2500 واحدمسكوني از 5 هزار واحد پروژه مپسا در فاز5 پرند در دهه‌فجر امسال بهره‌برداري مي‌شود و يك هزار واحد نيز اسفند تحويل متقاضيان خواهد شد. مابقي واحدها در اين پروژه نيز خرداد سال آينده افتتاح مي‌شوند و به اين ترتيب پرونده اين پروژه تا قبل از تغيير دولت بسته خواهد شد.

وي در عين حال اظهار اميدواري كرد تعهد دستگاه‌هاي خدمات‌رسان براي تامين خدمات زيربنايي سر موقع به اجرا دربيايد تا تاخيري در زمان افتتاح صورت نگيرد.

مدير عامل «مپسا» ويژگي‌هاي فني و سكونتي مسكن‌مهر صنعتي‌ساخته‌شده در فاز 3 و فاز 5 پرند را در مقايسه با ساير واحدهاي اين شهر، متفاوت دانست و گفت: ساختمان‌هاي 3طبقه پروژه مپسا با مشاعات زياد و نماي 4طرفه در هيچ يك از ساير ساختمان‌هاي مسكن‌مهر كه تراكم بالا دارند، تكرار نشده است.

مديرعامل مپسا: 2500 واحدمسكوني از 5 هزار واحد پروژه مپسا در فاز5 پرند در دهه‌فجر امسال بهره‌برداري مي‌شود و يك هزار واحد نيز اسفند تحويل متقاضيان خواهد شد. مابقي واحدها در اين پروژه خرداد سال آينده افتتاح مي‌شوند 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت