تلفن سایت

تغییرات در نحوه محاسبه عوارض ساخت و ساز در تهران

تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۱

تغییرات در نحوه محاسبه عوارض ساخت و ساز در تهران 

 شورای شهر تهران دیروز به یک فوریت لایحه تعیین فرمول محاسبه عوارض ساختمانی شهرداری رای نداد. به گفته سخنگوی شورای شهر تهران فرمول‌های پیشنهادی شهرداری تهران برای تعیین عوارض ساختمانی به دلیل اثر گذاری مستقیم بر ساخت و ساز به بررسی بیشتری در کمیسیون‌های شورای شهر نیاز دارد.

 پس از ابلاغ و اجرای طرح تفصیلی جدید تهران، مدیران شهری از آغاز تهیه لایحه‌ای پیشنهادی به شورای شهر خبر دادند تا بر مبنای آن از این پس تمامی مراحل محاسبه عوارض ساختمانی به طور شفاف در معرض دید افراد قرار بگیرد و هر فردی همزمان با دسترسی به اطلاعات پهنه ملک خود بتواند به راحتی از طریق یک فرمول از میزان عوارضی که باید برای صدور پروانه به شهرداری تهران پرداخت کند اطلاع یابد.

پس از گذشت چند ماه از زمان تهیه این لایحه و ارسال آن به شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه غیرعلنی شورا پس از ارائه این لایحه اعضای شورای شهر آن را به دلیل مبسوط بودن فرمول‌های محاسبه عوارض نیازمند بررسی بیشتر اعلام کردند و با تبدیل آن به لایحه عادی برای مطالعه بیشتر به کمیسیون توسعه و عمران شورا فرستادند.

افزایش سهم عوارض ایمنی ساختمان 

در جلسه دیروز شورای شهر همچنین سهم عوارض ایمنی ساختمانی از 3/1 درصد به 2 درصد افزایش یافت. درجلسه روز گذشته شورای شهر، لایحه تغییر مبنای محاسبه عوارض ایمنی ساختمان ها به تصویب رسید که بر مبنای آن شهرداری تهران موظف شده است از ابتدای سال 92 در زمان صدور پروانه ساختمانی از مجموع عوارض ماخوذه از زیر بنا و تراکم و... دو درصد آن را به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، خرید تجهیزات اختصاص دهد.

پیگیر ملاقات با رییس جمهور هستيم

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در نشست با خبرنگاران پس از جلسه غیرعلنی شورا ضمن تایید خبر درخواست وقت ملاقات با رییس جمهور اظهار کرد: برای پیگیری مسائل مختلفی پیگیر تعیین وقت جلسه‌ای با رییس جمهور هستیم که مساله جدایی ری از تهران هم یکی از این موارد است، اما تاکنون زمانی برای آن تعیین نشده است. 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت