تلفن سایت

ورود استانداری تهران به موضوع گودبرداری

تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۱

ورود استانداری تهران به موضوع گودبرداری
حضور الزامی «مثلث ایمنی» در گودبرداری

استانداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای جدید به شهرداری تهران به موضوع گودبرداری ساختمان ورود پیدا کرد.
معاون عمرانی استاندار تهران با اعلام این مطلب، از الزامی شدن حضور مالک، مهندس ناظر و نماینده شهرداری در زمان گودبرداری طبق این بخشنامه خبر داد.

با وقوع چندین حادثه ریزش ساختمان در نواحی مختلف تهران به دلیل گودبرداری‌های غیراصولی شورای شهر تهران در صدد تصویب لایحه‌ای به منظور ضابطه مند کردن گودبرداری برآمد و به شهرداری تهران ماموریت داد تا ظرف چند هفته ضوابط این لایحه را تدوین کند. با وجود گذشت چند ماه از زمان وعده داده شده برای ارائه لایحه به شورای شهر تهران بالاخره هفته گذشته این لایحه با اما و اگرهای بسیار به تصویب رسید.
یک روز پس از تصویب لایحه ضوابط و مقررات گودبرداری اصولی ساختمان ها از سوی شورای شهر تهران برای جلوگیری از تخریب ساختمان به دلیل رعایت نشدن اصول اولیه گودبرداری، استانداری تهران از ابلاغ بخشنامه‌ای جدید در همین راستا خبر داد.
محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این بخشنامه اظهار کرد: در بحث گودبرداری و خساراتی که به ساختمان‌های اطراف وارد می‌شود، مالک، شهرداری و مهندس ناظر را سه ضلع مثلث مسوول می‌دانیم، بنابراین هر سه این عوامل مسوولیت دارند و چنانچه دادگاه هم استعلام کند، حتما اعلام می‌کنیم.
وی افزود: شهرداری نباید مجوز گودبرداری را بدون حضور مهندس ناظر صادر کند و مهندسان ناظر نیز نباید بدون در نظر گرفتن تمهیدات و ایمنی لازم اجازه گودبرداری بدهند و مالک نیز باید در زمان گودبرداری در محل حاضر باشد.
معاون عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: اگر مثلث ایمنی در زمان گودبرداری‌ها کامل نباشد باز هم شاهد اتفاقات ناگوار در گودبرداری‌ها خواهیم بود.
او ادامه داد: به تمام شهرداری‌ها الزام و ضرورت وجود مثلث ایمنی را بخشنامه خواهیم کرد تا به این ترتیب هنگام گودبرداری شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت