تلفن سایت

تغییر قیمت‌ها در بازار مسکن تهران

تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۱

روایتی متفاوت از تغییر قیمت‌ها در بازار مسکن تهران

حداقل قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران از مرز یک میلیون تومان گذشت.
خبرگزاری ایسنا در یک گزارش میدانی روز گذشته اعلام کرد: پایتخت با آپارتمان‌های مترمربعی یک میلیون تومان خداحافظی کرد و هم اکنون حداقل قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران یک میلیون و 200 هزار تومان است.

براساس این گزارش، در حالی‌که مسوولان و کارشناسان حوزه مسکن از رکود چند ماهه مسکن در کشور صحبت کرده و دلیل این رکود را بی‌ثباتی در بازار ارز بیان می‌کنند، طی دو هفته گذشته شاهد افزایش دوباره قیمت مسکن بودیم.
به گفته تحلیلگران، با آرام‌تر شدن بازار ارز در کشور‌، انتظار ثبات قیمت در بازار مسکن بیشتر می‌شود، اما قیمت واحدهای مسکونی شهر تهران نشان‌دهنده‌ افزایش 200 تا 300 هزار تومانی هر متر در بیشتر نقاط شهر است که برخی مشاوران املاک و سرمایه‌گذاران بخش مسکن از احتمال افزایش قیمت در ماه‌های پایانی سال می‌گویند.
تغییر قیمت مسکن در سه هفته اخیر!
در این میان برخی مشاوران املاک معتقدند خانه‌های شهر تهران طی سه هفته اخیر با کمی افزایش قیمت رو به رو بودند؛ به طوری‌که برخی مالکان به طمع افزایش قیمت، دست از فروش کشیده‌ و برخی دیگر به دلیل ترس از نبود مشتری، خانه‌ها را به بالاترین قیمت به فروش می‌رسانند.
هرچند با ساخت مسکن مهر و تحویل به متقاضیان اوضاع اجاره، خرید و فروش مسکن در شهرهای بزرگ به ویژه تهران بهبود یافته و سرریز جمعیت شهرهای بزرگ به شهرهای جدید کشیده شده است، اما هنوز شهرهای بزرگ به ویژه تهران،‌ با کمترین نوسان بازار ارز دچار افزایش قیمت مسکن چه در خرید، فروش و چه رهن و اجاره می‌شوند.
ایسنا می‌افزاید: با وجود اینکه بخش عظیمی از مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می‌شود یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، افزایش قیمت مصالح ساختمانی ذکر می‌شود.
نقش مشاوران املاک چیست؟
آن طور که مشاوران املاک می‌گویند: 80 درصد مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می‌شود، با این حال نباید نوسانات ارز تاثیر چندانی بر بازار مسکن داشته باشد، اما متاسفانه عده‌ای از این موقعیت سوءاستفاده کرده و برخی مالکان قیمت ملکشان را طی مدتی و به‌صورت روزانه تغییر دادند.
در ادامه این گزارش به نقل از مشاوران املاک آمده است: مشاوران املاک در این میان نقش تنظیم‌کننده بازار و رضایت دو طرف را برعهده دارند و خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
کارشناسان مسکن همچنین، دلایل مختلفی همچون نوسانات ارزی،‌ قیمت در هر محله شهر، نوع متریال ساختمانی،‌ سبک ساخت، ‌مهندس ساخت بسته به تحصیلات عالیه، ‌دور و نزدیکی به محل طرح ترافیک شهر، ‌نزدیکی به مراکز خرید و دسترسی به بزرگراه‌ها و عوامل متعدد دیگر را از عوامل افزایش خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف شهری عنوان می‌کنند، اما هیچ یک از این موارد به طور مطلق و به تنهایی دلیل افزایش قیمت مسکن نیست.
گران ترین آپارتمان ها متری چند؟
بر اساس مشاهدات، طی هفته‌های اخیر قیمت واحدهای مسکونی در برخی مناطق با افزایش 300 هزار تومانی مواجه بوده به طوری‌که قیمت بعضی واحدهای مسکونی در شهر تهران از متری یک میلیون و 200 هزار تومان جنوب شهر تا 25 میلیون تومان شمیرانات به فروش می‌رسد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت