تلفن سایت

نیاز به کاردانهای فنی در ساختمان

تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۱


 نیاز به کاردانهای فنی در ساختمان

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران گفت: برای جلوگیری از خسارت های ناشی از گودبرداری و یا اشکالات فنی در ساخت بنا،حضور کاردانان فنی در روند اجرای طرح های ساختمانی ضروری است.

مهدی مؤذن در نشست خبری افزود: سالانه به بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیازمندیم و بافت های فرسوده نیز به مرمت ، احیا و بازسازی نیاز دارند زیرا در صورت مرمت نشدن با زلزله ای خسارات جدی و جبران ناپذیری به بار می آید. وی گفت: برای احداث یک ساختمان به مصالح استاندارد ، رعایت مقررات و حضور افراد فنی دارای صلاحیت نیازمندیم.

موذن گفت: تاکنون در استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و رعایت مقررات ضعف هایی داشته ایم و اگر نظارت جدی در این بخش صورت می گرفت از این حجم طرح های عمرانی و ساخت و ساز می بایست تعدادی را که رعایت اصول ایمنی را نکرده اند متوقف می ساختیم اما هیچگاه این اتفاق صورت نگرفت. وی افزود: مهندسین ساختمان در سازمان نظام مهندسی و کاردان های فنی و معماران تجربی در سازمان نظام کاردانی ساختمان ساماندهی شدند اما هیچگاه کاردان های فنی ساختمان در روند اجرای این طرح نقشی نداشتند.

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران تصریح کرد:‌ کاردانان فنی ساختمان از فارغ التحصیلان فوق دیپلم رشته ساختمان و عمران هستند که پروانه اشتغال از وزارت راه و شهرسازی دارند اما هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته اند. موذن با بیان اینکه سازمان نظام کاردانی ساختمان 11 سال گذشته تاسیس شده است افزود: فقط در شهر تهران هفت هزار و 500 نفر عضو این سازمان و چند هزار نفر دیگر نیز در کشور کاردان فنی ساختمان هستند اما به اشتغالزایی آنان توجهی نمی شود.

وی افزود: سال ها از تصمیم سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران برای اجرایی شدن طرح صدور شناسنامه فنی ساختمان می گذرد اما هیچگاه طرح اجرایی نشده است. وی افزود: با ورود کاردانان فنی ساختمان می توان اجرای این طرح را آغاز کرد. موذن گفت:‌ همواره وزیر راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون عمران مجلس بر بکارگیری کاردانان فنی ساختمان در روند اجرای طرح ها و عملیات عمرانی تاکید داشتند اما برخی اعمال سلیقه ها مانع از ایفای نقش اعضای این سازمان می شود. 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت