تلفن سایت

داستان مجتمع امام رضا (ع)

تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۱

داستان مجتمع امام رضا (ع)

پنج‌شنبه گذشته گزارشی از ساختمان غیراستاندارد واقع در محله اتابک از بخش خبری 20:30 پخش شد که گویای مشکلات عدیده یک ساختمان نوساز بود.
این مجتمع 400 واحدی که در سال 86 با تجمیع املاک ریزدانه و فرسوده احداث شد اکنون با گذشت یک سال از عمر آن به فرسودگی رسیده است تا حدی که فاضلاب این مجتمع سر ریز شده و به انباری‌های طبقه منفی 2 نشت کرده و ساختمان مجاور را هم بی آسیب نگذاشته است. نبود آب و گاز در واحدهای تجاری طبقه همکف مجتمع هم مشکلی است که مالکان به خبرنگار در خصوص آن این طور گفتند: روزی که خانه‌ها و مغازه‌های ما را در طرح خانه به خانه تخریب کردند تا واحدی نو با یک باب مغازه به ما تحویل دهند، مغازه‌های ما هم آب، گاز و هم برق داشت؛ اما حالا مغازه‌ای که تحویل گرفتیم فاقد گاز و آب است.

یکی از اهالی درخصوص عدم پایان کار از سوی شهرداری گفت: مجتمع امام رضا فاقد پله‌های اضطراری است و سیستم آتش نشانی آن هم از سوی سازمان آتش نشانی تایید نشده و شهرداری هم به دلایل مذکور از صدور پایان کار امتناع می‌کند.
توضيح سازمان نوسازي
اما درباره این گزارش سازمان نوسازی شهر تهران روز گذشته اعلام کرد: منطقه 15 شهرداری یکی از مناطق فرسوده شهر تهران است که دارای بافتی متراکم، ریزدانه، ناپایدار و نفوذ ناپذیر است که سازمان نوسازی شهر تهران در راستای نوسازی این بافت، نسبت به خرید املاک ریزدانه و فرسوده اقدام نموده و در عرصه آزاد شده مجتمع امام رضا(ع) را احداث نموده است تا جهت طرح معوض و خانه به جای خانه از این واحدها استفاده شود.
مجتمع امام رضا(ع) که در سه ماه چهارم سال 87 در جهت ایفای تعهدات این سازمان در اولویت ویژه واقع گردید، در نیمه اول سال 89 به بهره برداری رسید.
در راستای ساخت این پروژه حداکثر توان این سازمان در استفاده از مصالح مرغوب بکار گرفته شده و کلیه آیین‌نامه‌ها اعم از مقررات ملی ساختمان، سازمان آتش‌نشانی و سایر مراجع ذی‌صلاح در آن رعایت گردید و بر خلاف گزارش ارائه شده، پروژه مذکور دارای پله فرار بوده و کلیه قوانین مربوط به سازمان آتش‌نشانی در آن رعایت شده است.
با توجه به موقعیت زمین پروژه مذکور وجذب حداقل آب در این منطقه، این سازمان از ابتدای شروع فعالیت در این پروژه نسبت به مکاتبه با سازمان آب وفاضلاب منطقه در جهت اتصال پروژه مذکور به سیستم اگوی شهری اقدام كرد که با توجه به عدم اجرای برخی قسمت‌های سیستم اگوی شهری در این منطقه متاسفانه برقراری انشعاب فاضلاب میسر نگردید؛ بنابراین این سازمان نسبت به نصب سپتیک‌های مناسبی در محل پروژه اقدام نموده است که باید در بازه‌های زمانی پیش‌بینی شده، تخلیه شود که متاسفانه اقدام مناسبی در بازه‌های زمانی مربوطه به عمل نیامده که این سازمان در جهت اثبات حسن نیت نسبت به تخلیه آن باتوجه به گذشت بیش از دوسال از تحویل پروژه اقداماتی را صورت داده است.
پروژه مذکور بر خلاف ادعاهای مطرح شده در گزارش دارای انشعابات آب و برق وگاز بوده است و به علت آیین‌نامه‌های اداره گاز مبنی بر عدم امکان نصب انشعاب گاز در محدوده تجاری (پاساژ) که در طبقه همکف مجتمع مسکونی واقع شده است، برقراری انشعاب گاز در داخل واحدهای تجاری مقدور نیست که این عدم امکان مکررا به اطلاع واحدهای تجاری رسیده است و مابه‌التفاوت آن در حساب‌های فی‌مابین ‌لحاظ شده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت