تلفن سایت

افزایش معاملات مسکن

تاریخ ۹ دی ۱۳۹۱

افزایش معاملات مسکن

مقایسه‌ی آمار هشت ماهه سال 91 نشان‌دهنده‌ی ثبت بیش از یک میلیون قرارداد مسکن اعم از مبایعه نامه، اجاره به شرط تملیک، پیش فروش، قراردادهای خاص (وقف، هبه، صلح و...) و خرید و فروش سرقفلی است.

 آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزایش بیش‌ از 4 میلیونی قراردادهای مسکن نسبت به همین زمان در سال گذشته را نشان‌ می‌دهد.
بر اساس این آمار در هشت ماهه سال 91 از مجموع یک میلیون و 293 هزار و 916 قرارداد ثبت شده، 848 هزار و 935 مبایعه نامه، 375 هزار و 118 اجاره نامه ‌به ثبت رسیده است.
 همچنین از اول فروردین 91 تا آبان امسال نیز 216 قرارداد اجاره به شرط تملیک، 52 هزار و 167 قرارداد پیش فروش، 10هزار و 408 قرارداد خاص و 7 هزار و 72 قرارداد سرقفلی مسکن ثبت شده است.
این در حالی است که کلیه قرارداهای به ثبت رسیده در همین زمان نسبت به سال گذشته تعداد 832 هزار و 795 قرارداد بوده که از این تعداد، 577 هزار و 420 مبایعه نامه، 221 هزار و 492 اجاره نامه، ‌157 اجاره به شرط تملیک، 24 هزار و 155 پیش فروش، 5 هزار و 481 قرارداد خاص و 4هزار و 90 سرقفلی به ثبت رسیده است.
این آمار و افزایش خرید و فروش در بازار مسکن در حالی رخ می‌دهد که به گفته برخی متقاضیان مسکن، تعدادی از مالکان واحدهای مسکونی قیمت مسکن خود را بیش‌تر اعلام می‌کنند که در این باره - رییس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک - معتقد است: ثبات بازار مسکن مشروط به ثبات ارز در کشور است اما باید توجه داشت که روند افزایش قیمت طی سال‌ها طبیعی است.
خسروی با اشاره به تولید 80 درصد مصالح ساختمانی در داخل کشور گفت: با این حال نباید نوسانات تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد اما متاسفانه عده‌ای از این موقعیت سوءاستفاده کردند و برخی مالکان قیمت ملکشان را طی مدتی و به‌روز تغییر دادند.
خسروی با بیان افزایش قیمت توسط برخی مالکان، با اطلاع از قیمت ملک خود فروش آن را به بهانه افزایش قیمت به تعویق می‌اندازند اظهار کرد: مشاوران املاک در این میان نقش تنظیم کننده بازار و رضایت دو طرف را برعهده دارند که خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.
       
   


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت