تلفن سایت

جدایی ری موجب تغییر در طرح تفصیلی شهر تهران می شود

تاریخ ۹ دی ۱۳۹۱

مشاور عالی شهردار تهران با تاکید بر اینکه جدا کردن مناطق شهری از منظر شهرسازی، اقدامی نا درست است گفت: طرح تفصیلی به طور یکپارچه به تصویب رسیده و به طور حتم اگر بخشی از شهر دستخوش تغییرات شود باید در طرح تفصیلی تجدید نظر کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، هیربد معصومی در خصوص بحث جدایی ری از تهران گفت: اگر به دنبال مدیریت یکپارچه برای کلانشهرها و شهرک های اقماری آنها هستیم به طور قطع جدا کردن مناطق شهری با این امر منافات دارد و اقدام درستی نیست.
وی با اشاره به بند 3 قانون 99 که این اختیار را برای جدایی ری و شمیرانات داده است افزود: اگر چه این قانون این اختیار را به دوستان می دهد که خواستار جدایی شوند اما از نظر مباحث علمی شهرسازی باید در این قانون تجدید نظر صورت گیرد.
معصومی تصریح کرد: حداقل برای کلانشهرها و محدوده شهرستان ها نباید محدوده عمرانی را محدود و مهار کرد.
وی اضافه کرد: تکلیف محدوده های سیاسی کاملا مشخص است و مدیر سیاسی می تواند هر زمان که تداخلی بود ورود پیدا کرده و اعمال مدیریت کند اما جدایی بخش های شهری به مصلحت شهر  و مردم نیست.
معصومی اظهار امیدواری کرد که با نشست های صمیمانه و گفتگو های علمی هر چه که به مصلحت مردم است انتخاب شده و انجام شود و دعواهای سیاسی به مسائل فنی ورود پیدا نکند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت