تلفن سایت

قیمت مسکن در تهران؛ دو سال پیش

تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۱

مقایسه‌ای جالب بین سال 89 و سال 91
قیمت مسکن در تهران؛ دو سال پیش همین روزها

 ستون امروز نبض بازار به مقایسه قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در 19 محله مختلف تهران بین سال‌های 89 و 91 پرداخته که به شرح زیر است.
شواهد در بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش توسط جداول نشان می‌دهد که بازار مسکن در شمال تهران (منطقه یک) طی 2 سال گذشته بالاترین نوسان در منحنی قیمت فروش را به خود اختصاص داده است.


همانطور که مشخص است یک واحد مسکونی 91 متر نوساز در زعفرانیه در سال 89 متری 3 میلیون و 500 هزار تومان به بازار فروش عرضه شده بود اما مشابه این واحد مسکونی با متراژ 90 متر مربع در حال حاضر متری 7 میلیون تومان (2برابر) قیمت گذاری شده است. (اختلاف قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود)
از سوی دیگر جداول قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در سال‌های 89 و 91 بیانگر این مساله است که بعد از مناطق شمالی تهران، محله‌های واقع در شمال غربی تهران دچار تغییرات چشمگیر قیمتی شده‌اند.
در محله شهرک غرب واحدی 2 سال ساخت به متراژ 90 متر مربع در سال 89، متری 3 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده بود اما اکنون چنین واحدی البته با متراژ 72 متر، متری 5 میلیون و 600 هزار تومان به خریدار تحویل داده می‌شود. (اختلاف قیمت 2 میلیون و 100 هزار تومان برآورد می‌شود)
علاوه براین در محله گیشا یک واحد 90 متری نوساز 2 سال گذشته متری 2 میلیون و 400 هزار تومان ارزش داشت با این تفاسیر ارزش این واحد متری 2 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است یعنی در حال حاضر قیمت این واحد به متری 4 میلیون و 700 هزار تومان تجاوز کرده است.
همچنین با توجه به قیمت‌های جدید فروش در بازار مسکن و قیمت‌های فروشی مربوط به سال 89 می‌توان به این امر پی برد که قیمت هایی که تفاضل آنها کمتر از 2 میلیون تومان است مربوط به واحدهای چند سال ساخت است.
طی دو سال گذشته واحدهای چند سال ساخت نسبت به واحدهای نوساز کمتر دچار رشد قیمت شده‌اند که البته این مساله امری بدیهی است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت