تلفن سایت

قانون جهت گودبرداری ساختمان

تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۱

 لايحه «تعيين و تفكيك وظايف در گودبرداري اصولي» به شوراي‌شهر آمد
قانون جهت گودبرداری ساختمان

 شهرداري تهران لايحه تعيين و تفكيك وظايف در گودبرداري اصولي ساختمان را براي تصويب به شوراي‌شهر فرستاد.
در تهران برخي ساخت‌وسازها چون از يك‌سو پرطبقه است و از سوي ديگر بين دو ساختمان موجود انجام مي‌شود، در ابتدايي‌ترين مرحله احداث نياز به گودبرداري عميق پيدا مي‌كند اما بخاطر آنچه خلاء قانون نظارت بر حسن اجراي گودبرداري عنوان مي‌شود، ريزش مي‌كنند و سازه‌هاي مجاور را به عمق گود مي‌آورند.

شهرداري‌تهران اما در پي تعدد حوادث ريزش ناشي از گودبرداري غيراصولي در نقاط مختلف تهران، لايحه‌اي در اين ارتباط تهيه كرده و اخيرا براي بررسي به كميسيون عمران شوراي‌شهر ارسال كرده است طوري كه گفته مي‌شود با تصويب اين لايحه و اجراي آن در شهر تهران، قانون پاي گودبرداري‌هاي ساختماني حاضر مي‌شود و بعد از هر نوع ريزش به راحتي مقصران حادثه قابل شناسايي خواهند بود.
مديركل معماري و ساختمان شهرداري‌تهران درباره اين لايحه گفت: همه وظايف عوامل ساخت شامل مالك، مجري ساخت و مهندس‌ناظر و همچنين مسووليت‌هاي نظارتي دستگاه‌ها در ارتباط با عمليات گودبرداري در اين لايحه نوشته شده است.
روز گذشته در حالی سخنگوی شورای شهر تهران از بلاتکلیفی در دريافت لایحه ضوابط و مقررات گودبرداری اصولی ساختمان خبر داد که دومین جلسه بررسی این لایحه در کمیسیون عمران شورای شهر تهران برگزار شد!
ديروز خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر در حاشیه جلسه غیر علنی شورا اظهار کرد: در جلسه امروز درباره تاخير در دريافت لايحه گودبرداري تذکراتی مطرح كرديم ولی تا این لحظه که صحبت می‌کنیم لايحه به شورا نرسیده است.
اما مدیر کل معماری ساختمان شهرداری تهران با اعلام خبر ارسال لایحه گودبرداری اصولی به شورای شهر،  از نهایی شدن این لایحه در هفته‌های گذشته در معاونت شهرسازی شهرداری تهران خبر داد و گفت: روز گذشته دومین جلسه بررسی این لایحه در دفتر رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر برگزار شد.
جواد کریمیان اقبال درباره این لایحه توضیح داد: محوریت این لایحه بر تفکیک وظایف گودبرداری قرار گرفته است طوری که تمامی وظایف افراد در روند ساخت وساز به طور کامل مشخص شده است.
مخالفت شورا با جداسازي شميرانات
در حاشيه جلسه ديروز شورای شهر، سخنگوی شورا با اشاره به موضع‌گيري اعضا در جلسه غيرعلني مقابل طرح جداسازي توابع تهران، با غیر علمی خواندن طرح جدایی ری و شمیرانات از تهران گفت: تاکنون مجلس نظرخواهی در این زمینه از ما نداشته است اما به طور ضمنی مخالفت خود را به آنها اعلام کرده‌ایم.
او جدایی ری و شمیرانات از پایتخت را در تناقض با مدیریت علمی یکپارچه دانست و افزود: در هیچ جای دنیا با کشوری مواجه نمی‌شویم که شهرهای خود را تکه تکه کند و این جدایی‌ها خلاف مدیریت یکپارچه علمی است. او ادامه داد: با اطمینان کامل می‌گویم اگر چنین طرحی اجرایی شود شهر تحت تاثیر آن با مشکلات و ناهماهنگی‌های زیادی مواجه خواهد شد که به همین دلیل پس از چند سال به شکل سابق خود باز خواهد گشت.
دانشجو تصریح کرد: برای جلوگیری از ناهماهنگی‌ها بهتر بود به جای چند تکه کردن شهر شهرهای کوچکی همچون اسلامشهر، رودهن و بومهن را به تهران متصل می‌کردیم.
تقسیط مطالبات شهرداری
سخنگوی شورای شهر با اشاره به بررسی لوایح دیگری که در جلسه ديروز شورا مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اصلاحیه مصوبه تقسیط مطالبات شهرداری که بر اساس آن بدهی‌های زیر 50 میلیون تومان بیش از 36 ماه تقسیط می‌شود مورد موافقت قرار گرفت این اقساط بدون سود از مردم گرفته می‌شود و در زمان بررسی لایحه میزان ماه‌های افزوده شده مشخص خواهد شد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت