تلفن سایت

مهندس‌ ناظر بايد پای گودبرداری بایستد!؟

تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۹۱

مشاور شهردار تهران
مهندس‌ ناظر بايد پاي گودبرداري بایستد!؟

خبرگزاري فارس روز گذشته به بهانه حادثه ساختماني رخ داده در تهران، در گزارشي نوشت: جواد کریمیان اقبال مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران مي‌گويد که شهرداری و نظام‌مهندسی در انتخاب سازنده ساختمان نقش چندانی ندارد و این صاحب کار است که مجری را انتخاب می‌کند و به دلیل اینکه معمولا این انتخاب به خوبی انجام نمی‌شود در بحث سازه و جزئیات اجرایی آن مشکلاتی ایجاد می‌شود.

 

به گفته کریمیان، آنچه مسلم است شهرداری در اجرای موارد خاصی مانند مبحث 19 مقررات ملی ساختمان نظارت دارد، اما بعضا شاهد آن هستیم نقشه‌هایی که ارائه می‌شود نیز توسط مجری ساختمان اجرایی نمی‌شود.
وی معتقد است مرحله گودبرداری و اقدامات انجام شده در این خصوص مهم است و باید به آن توجه شود.
در بسیاری از موارد در گودبرداری‌های غیراصولی از کارگران غیرمتخصص استفاده مي‌شود و همین امر باعث بروز حوادث ناگوار می‌شود این در حالی است که گودبرداری بخش مهمی از کار است و حتما باید از افراد متخصص استفاده کرد.
همچنين در اين باره امیر طالبیان مشاور شهردار تهران نيز به خبرگزاري فارس گفت: مهندس ناظر باید در هنگام گودبرداری‌ها حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: بدون ارائه تايیدیه مهندس ناظر، شهرداری پروانه صادر نمی‌کند متاسفانه در حوادثی که در تهران رخ داده قرائن نشان می‌دهد که حضور مهندس ناظر در هنگام گود‌برداری‌ها کم بوده است.
به گفته طالبیان، برخی این‌گونه تلقی می‌کنند که گودبرداری تخصصی نیست و با هر ارتفاعی می‌توانند گودبرداری کنند این در حالی است که گودبرداری بخش حساسی از پروژه است و باید به درستی انجام شود.
وی در ادامه گفت که مهندس ناظر باید شخصا بر روی پروژه‌ها نظارت کند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت