تلفن سایت

مرجع جبران زيا‌ن‌ديدگان گودبرداری های غیر اصولی

تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۱

كساني كه خانه‌شان در اثر گودبرداري تخريب مي‌شود، كجا مراجعه كنن

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام كرد: در صورتی که در جریان هر نوع گودبرداری، خانه‌های اطراف برای حفاظت از جان افراد تخلیه شود، مالک وظیفه دارد که تمهیدات اسکان این افراد را فراهم کند.
مهدي چمران در اين باره به ايسنا گفت: به هر حال مالک یک پروژه ساختمانی موظف است در صورتی که بیم به خطر افتادن جان افراد در پلاک‌های مجاور را دارد، نسبت به تخلیه و همین‌طور تامین اسکان آنها اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مالک شرایط اسکان موقت را برای ساکنان املاک تخلیه شده فراهم نکند، ساکنان می‌توانند بلافاصله به دادگستری شکایت کنند تا ضابط قضایی از ادامه کار جلوگیری و مالک را مجبور به فراهم کردن شرایط اسکان موقت کند.
 مدتي است ريزش ساختمان مسكوني مجاور محل گودبرداري‌ها به عضو لاينفك ساخت‌وسازهاي شهر تهران تبديل شده بدون آنكه شهرداري يا نظام‌مهندسي اقدام بازدارنده‌اي براي جلوگيري از چنين حوادثي انجام دهد.
تكرار ريزش و تخريب در گودبرداري‌ حتي اين شائبه را به وجود آورده كه سازنده‌ها سواد كافي براي احداث ساختمان را ندارند، اما در مقابل، كارشناسان مي‌گويند: ميان‌برهايي كه بسازوبفروش‌ها به كار مي‌برند تا با كمترين هزينه و بيشترين سود، ساختمان احداث كنند به اين نوع حوادث دامن مي‌زند و در اين ميان، ضعف بازرسي‌ و كنترل نهادهاي مرتبط، استفاده از اين ميان‌بر را تقويت كرده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت