تلفن سایت

کمیسیون ماده ۵ منبع در آمد شهرداری گشته است

تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۱

کمیسیون ماده 5 منبع در آمد شهرداری گشته است

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: کمیسیون ماده پنج که باید محل برخورد قاطع با تخلفات حوزه ساخت و ساز باشد به محل کسب درآمد شهرداری ها تبدیل شده است.

میرمحمد غراوی در همایش بزرگداشت روز شهرساز که در بندرعباس برگزار شد، افزود: اعطای تراکم های خارج از ضابطه و اکتفا به گرفتن جریمه به جای صدور حکم تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی به رویه غالب تبدیل شده و به مشکلات شهری دامن زده است. وی ادامه داد: اینگونه اقدامات نیازسنجی ها در زمینه سرانه های آموزشی و بهداشتی و دیگر حوزه ها را بر هم زده و با دامن زدن به افزایش سفرهای درون شهری، امور روزانه را مختل می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ازشهرداران و اعضای شوراها و دیگر متولیان امور شهری انتظار می رود از خط قرمز مصوبات طرح های جامع و تفضیلی خارج نشوند و مرتب در صدد ایجاد تغییر در آن با استفاده از مصوبات کمیسیون ماده پنج نباشند.

غراوی سپس با تشریح بخش هایی از وضعیت شهری بندرعباس اظهارکرد:هم اکنون این شهر از جنوب، شرق و غرب امکان توسعه ندارد و برخی مشکلات توپوگرافی نیز توسعه ازقسمت شمال و شمال غرب آن را با محدودیت هایی روبرو کرده که تمام نیازسنجی ها و اقدامات باید با در نظر گرفتن این واقعیات باشد. وی تصریح کرد: نبود نظارت بر طرح های توسعه عمران شهر، بندرعباس را دچار مشکلات زیادی کرده که دادن تراکم های 500 تا 600درصد که دو تا سه برابر میانگین تعیین شده است وضعیت را پیچیده کرده است.

معاون وزیر اضافه کرد:اکنون دیده می شود در معابر هشت تا 10 متری بندرعباس مجوز ساختمان های 12طبقه داده شده که این بارگذاری جمعیتی بسیاری مسائل حاشیه ای را دامن زده است. وی شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی متعدد در بندرعباس را یکی دیگر از عوارض نبود نظارت معرفی کرد که موجب شده این سکونتگاه ها در مسیر سیل و بدون کوچکترین مقاومتی در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله ایجاد شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت