تلفن سایت

احتمال افزایش قیمت مسکن

تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۱

 

 

نوسانات ضعیفی از شروع رشد قیمت هم اکنون در بازار معاملات مسکن به چشم می‌خورد و متقاضیانی که در حال حاضر به دنبال خرید واحد مسکونی هستند با این اتفاق روبه‌رو شده‌اند.
یکی از کارشناسان بازار مسکن درباره وضعیت فعلی قیمت واحدهای مسکونی گفت: نوسان قیمتی از چند هفته گذشته در بازار مسکن شکل جدی به خود گرفته است و اکثر فروشنده‌ها به تبعیت از یکدیگر مدام نرخ‌های پیشنهادی فروش خود را تغییر می‌دهند به نظر می‌رسد این مساله دو دلیل دارد: از یک سو گرانی مصالح ساختمانی در ماه‌هاي اخیر و از سوی دیگر اختلاف قیمت بین واحدهای مسکونی نوساز و املاک کلنگی.
سعید ولایتی، در رابطه با علت اختلاف قیمت املاک کلنگی و واحدهای نوساز خاطرنشان کرد: در اواخر سال گذشته تقاضا در بازار خرید املاک کلنگی یکباره با رشد چشمگیری همراه شد؛ چراکه اجرای طرح تفصیلی جدید باعث شد تا قیمت‌ها در بازار املاک کلنگی با تلاطم مواجه شود و همین مساله نوسان قیمت را برای این بخش از بازار مسکن رقم زد.
حال این موضوع از سال پیش تا به امروز به یک معضل تبدیل شده است زیرا بین قیمت املاک کلنگی و واحدهای مسکونی نوساز شکاف زیادی ایجاد شده است و به همین خاطر اغلب سازنده‌ها برای جبران این اختلاف، واحدهای آماده عرضه به بازار را با افزایش قیمت پيشنهاد کرده‌اند.
وی در ادامه تاکید کرد: رفتار مالکان در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که آنها همچنان مایل به افزایش قیمت واحدهای نوساز هستند، اما به دلیل نبود تقاضا نسبت به عرضه، روند افزایشی قیمت‌ها را تا انتها پیش نبرده‌اند با این حساب فروشنده‌ها یا بهتر است گفته شود سازنده‌ها هنوز دنبال فرصت مناسب برای نوسان جدید در قیمت‌های فروش هستند.
این محقق عنوان کرد : به نظر می‌رسد گرانی در بازار ارز به طور 100 درصد تاثیر خود را بر بازار مصالح ساختمانی نگذاشته است و پیش‌بینی می‌شود یکی دیگر از بهانه‌های بساز و بفروش‌ها در آینده نزدیک برای نوسان دوباره قیمت‌های واحدهای مسکونی باشد.
ولایتی در ادامه افزود: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و عدم جهش قیمت واحدهای مسکونی به همین دلیل است در غیر این صورت شاید امروز بازار شاهد بالاترین قیمت‌های پیشنهادی فروش بود.
وی همچنین تصریح کرد: بازار ارز و طلا در یکی دو ماه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی را متوجه خود کرد و برآوردها نشان می‌دهد که تعداد سرمایه گذار در بازار مسکن در مقایسه با سال گذشته با افت همراه بوده است.
اما این مساله به این معنا نیست که اکنون بازار مسکن خالی از این دسته از متقاضیان است؛ چراکه عده‌ای بازار مسکن را امن ترین بازار سرمایه می‌شناسند و برخی افراد هم به علت عدم اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری در بازارهای دیگر که نیاز به فوت و فن دارد حاضر به ریسک برای سرمایه‌گذاری در این بازارها نیستند.
او توصیه کرد: اگر کنترل و نظارت کافی بر روی بازار مسکن صورت بگیرد و مسوولان اجازه ندهند سیاست‌های بی‌مورد، تاثیر گذار بر بازار مسکن باشد به طور یقین بازار مسکن با رونق مواجه خواهد شد و کلیه مشاغل واسطه‌ای در بازار مسکن هم با رونق رو به رو خواهد بود که این روند تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت