تلفن سایت

رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۱



ماده واحده‌ای که قرار بود به موجب آن همه کسانی که به نحوی مانع صدور بیمه کامل برای کارگران ساختمانی می‌شوند، مجازات شوند دیروز در مجلس تصویب شد.

 ماده واحده طرح رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان در شرایطی به تصویب صحن علنی مجلس رسید که پیش از این با هدف از میان برداشتن تمامي موانع موجود در مسیر بیمه همه کارگران در کمیسیون عمران نیز به تصویب رسیده بود. به موجب این ماده واحده، سازمان تامین اجتماعی مکلف شد با دریافت حق بیمه مقرر در قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب سال 86 تمامي کارگران شاغل در کارهای ساختمانی مشمول قانون یاد شده را به طور کامل و با نظارت دقیق بیمه کنند. به موجب این ماده واحده کلیه مراجع اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مانع اجرای این قانون و محرومیت کارگران ساختمانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی موضوع قانون مزبور شوند، با رای محاکم صالحه به پرداخت غرامتی معادل اعمال حق بیمه سهم کارگر و کارفرما به ارزش روز و زیان‌های وارده مادی و معنوی اعم از هزینه‌های درمانی یا از کار افتادگی و سایر حمایت‌های مطروحه در قانون تامین اجتماعی محکوم می‌شوند.
طبق تبصره(3) این ماده نیز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون هرگونه اعمال سهمیه که موجب ایجاد محدودیت در اجرای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی شود، بلااثر است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت