تلفن سایت

تغییر در ریاست سازمان مسكن تهران

تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۱


تغییر در ریاست سازمان مسكن تهران


 وزير راه‌وشهرسازي در ماه‌هاي پاياني عمر دولت، برخلاف روال دولت‌هاي پيشين كه معمولا از جابه‌جايي‌ مديران پرهيز مي‌شود، دست به تغيير زد و براي يكي از مهم‌ترين سازمان‌هاي زيرمجموعه وزارتخانه، مدير جديد انتخاب كرد.

با حكم علي نيكزاد، امروز ریيس سازمان مسكن استان تهران تغيير مي‌كند و در يك مراسم توديع و معارفه كه ظهر برگزار مي‌شود، مديركل راه‌وترابري استان تهران همزمان رياست سازمان مسكن استان را نيز برعهده مي‌گيرد. تقي رضايي 21 شهريور سال گذشته به دليل عملكرد مطلوب در استان كرمان توانست نظر وزير را براي قبول مديريت مسكن پايتخت جلب كند و ریيس سازمان مسكن استان تهران شد. اما امروز فريبرز واحدي جايگزين وي مي‌شود. كارنامه يكساله رضايي در سازمان مسكن استان تهران كه در مقايسه با ساير سازمان‌هاي استاني پيچيدگي‌هاي سياسي و اقتصادي خاص خود را دارد عبارت است از: فعال كردن ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر تهران از خواب چندساله، راه‌اندازي پروژه مسكن‌ويژه و واگذاري ساخت آن به پيمانكاران حائزصلاحيت در قالب مناقصه شفاف و بالاخره افتتاح يكسري از واحدهاي مسكن‌مهر در شهرهاي مجاور تهران.
گفته مي‌شود تغيير رييس سازمان مسكن استان تهران در ماه‌هاي پاياني عمر دولت كنوني، بيشتر براي ادغام سازمان مسكن و اداره كل راه‌وترابري انجام مي‌شود. در دو سال گذشته به‌رغم ادغام وزارت راه و وزارت مسكن و ادغام سازمان مسكن و اداره راه‌وترابري در همه استان‌ها، تهران از اين ادغام مستثنی شده بود.
اهميت سازمان مسكن استان تهران در مواردي از جمله كنترل قيمت مسكن، نظارت بر عملكرد شهرداري و نظام‌مهندسي، رفتار مقتدر در مقابل برخي دستگاه‌هاي متقاضي تسهيلات خاص از جمله زمين در داخل شهر تهران، به اندازه جايگاه معاونت وزارت راه‌وشهرسازي است و به همين خاطر هر گونه تغيير و تحول در اين سازمان از اين منظر قابل تحليل و تفسير مي‌تواند باشد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت