تلفن سایت

نظارت بر مشاوران املاک

تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۱

 نظارت بر مشاوران املاک

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد در سال جاری با اجرای طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی مشاور املاک حدود 39 هزار و 407 واحد صنفی مشاور املاک در سراسر کشور بازرسی شده است.

مجتبی فراهانی افزود : این طرح با هدف نظارت بر اجاره‌ بهای مسکن و کنترل قیمتهای مسکن و با همکاری بازرسان سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور برگزار شده است. فراهانی اظهار داشت: در شش ماه نخست سال ، بنگاه های مشاور املاک از حیث نصب نرخنامه، دریافت کمیسیون مطابق با تعرفه نرخنامه و ارائه برگه خدمات برای دریافت حق مشاوره بازرسی شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.
فراهانی با بیان اینکه 805 واحد صنفی متخلف شناسایی شده است‌ اظهار داشت : عمده تخلفات این واحدها به ترتیب گرانفروشی ، صادر نکردن فاکتور ، درج نشدن تعرفه در محل و نداشتن پروانه کسب بوده است. وی تصریح کرد : واحدهای متخلف تاکنون با تشکیل پرونده هایی به ارزش بیش از 103 میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
فراهانی ادامه داد : بیشترین ارزش ریالی پرونده ها در کشور به ترتیب به استانهای تهران با 57 درصد ، استان همدان با 7 درصد و استان خراسان رضوی با 6 درصد تعلق داشته و استان اصفهان با 36 درصد بالاترین سهم تخلف یابی را در کل کشور به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر با استفاده از کد رهگیری 94 هزار واحد صنفی مشاور املاک ثبت شده در سراسر کشور ، 4 میلیون و 41 هزار و 632 مورد معامله ملکی در دفاتر این واحدهای صنفی به ثبت رسیده که حدود 899 هزار و 472 مورد مربوط به شش ماه نخست سال جاری است.
با پیگیری‌های سازمان حمایت برخی از سایت‌های اینترنتی جستجوگر املاک ومستغلات که گزارش منطقه‌ای قیمت املاک را ارائه می کرد یا آگهی مسکن برای فروش و اجاره با ارز خارجی می داد و موجب ارایه اطلاعات نادرست به مصرف‌ کنندگان و عاملی برای آشفتگی بازار مسکن بود، شناسایی و فعالیت آنها اصلاح شده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت