تلفن سایت

پایتخت‌نشینان «تهران‌گریز» شده‌اند

تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۶

شهردار تهران با بیان اینکه نگاه مهندسی به شهر خیلی خوب است اما کافی نیست، عنوان کرد: در کنار این نگاه باید نگاه‌های انسانی، اجتماعی و فرهنگی هم داشته باشیم تا بتوان شهر را برای زیست مناسب آماده کرد.

محمدعلی نجفی شهردار تهران معتقد است بخش زیادی از ساکنان شهر به دلیل جاذبه شغلی در تهران ماندگار شده‌اند و فضای شهر تهران به تنهایی برای آنها جذابیت ندارد به همین دلیل است که در جریان دو – سه روز تعطیلی بخش زیادی از مردم تهران مسافرت می‌کنند. او با اشاره به اینکه به رغم همه ظرفیت‌های موجود و زحمات سال‌های گذشته، هنوز با وضعیت مطلوب و دلخواه فاصله داریم، اظهار کرد: نتایج نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که درصد بالایی از مردم از زندگی در تهران رضایت ندارند و در صورتی که امکان کارکردن در شهر دیگری برای آنها فراهم شود، حاضر به ترک تهران هستند. به گفته وی استفاده از منابع خارجی با فاینانس، سرمایه‌گذاری مستقیم، B.O.T و سایر روش‌های موجود در کنار استفاده از منابع داخلی و بخش‌خصوصی مهم است.

نجفی تاکید کرد: تهران برای زیباتر شدن دارای ظرفیت‌ها و جذابیت‌های زیادی است که باید روی آن کار کنیم، هم اکنون هم این شهر دارای زیبایی‌های فراوانی در دامنه کوهپایه جنوبی البرز است و اگر بعضی مشکلات و مسائل اجتماعی و فنی آن را حل کنیم، قابل زیست خواهد بود. در عین حال پیروز حناچی که روز گذشته به‌عنوان معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری تهران معارفه شد نیز با تایید نگاه شهردار تهران به پایتخت عنوان کرد: ما در تهران تجربیاتی داشتیم که نقشه راه ما است و نشان می‌دهد می‌توانیم با هزینه‌های کمتر و استفاده از خلاقیت و جذابیت، ظرفیت‌های بیشتری بیافرینیم. همچنانکه پل طبیعت را با یک دهم هزینه‌های برج میلاد تاسیس کردیم؛ اما هم اکنون پل طبیعت تبدیل به یکی از ۱۰ جاذبه اصلی تهران شده و حتی بازدید‌کننده‌های آن از برج میلاد نیز بیشتر شده است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت