تلفن سایت

۱۵ درصد طرح‌ تفصيلی تهران تغيير می كند

تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۱

 


15 درصد طرح‌تفصيلي تهران تغيير مي‌كند

مديركل دفتر شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري‌تهران از بازنگري طرح‌تفصيلي جديد در اواخر امسال خبر داد و اعلام كرد: تا پايان امسال نسخه تغييريافته طرح‌تفصيلي براي تصويب به كميسيون ماده5 شهر تهران تحويل داده مي‌شود.
اجراي طرح تفصيلي تهران ارديبهشت سال آينده يكساله مي‌شود و همان‌طور كه شهرداري‌تهران در مراسم رونمايي از اين طرح در ارديبهشت امسال اعلام كرده بود، اولين بازنگري در متن طرح يكسال پس از اجرا قرار است انجام شود.

بنابر خبری که مجيد پاكساز مديركل شهرسازي شهرداري اعلام کرده، در اولين بازنگري طرح‌تفصيلي قرار است 15 درصد طرح تغيير كند كه علت اين تغيير، ناهماهنگي بخش‌هايي از طرح با واقعيت فعلي شهر تهران است؛ به اين معني كه چون بين زمان اجراي طرح و زمان مطالعات اوليه طرح‌تفصيلي فاصله زيادي افتاده بود، بخش‌هايي از طرح جنبه اجرايي ندارد و بايد تغيير كند.
پاكساز در اين باره گفت: موارد اصلاح شده حداکثر 15 درصد طرح است که به صورت شکلی است نه محتوایی.
پاکساز با اشاره به برخی مواردی که نیازمند اصلاح است گفت: بیشتر اصلاحات در شبکه‌بندی‌ها است به طور مثال، ما بر اساس اصول هندسی و چارچوب‌های طراحی شبکه در یک زاویه یک شبکه از شهر را اصلاح کردیم و مشکلی برای گذر دیگری ایجاد شده است یا پلاکی بوده است که دسترسی برایش پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این پرسش که تغییرات تنها در پلاک‌ها و شبکه‌ها است یا برخی پهنه‌بندی‌ها هم مورد بازنگری قرار می‌گیرند، گفت: در پهنه‌بندی‌ها هم تغییراتی وجود داشته به طور مثال در انتهای یک گذر 6 متری پهنه کار و فعالیت تعریف شده است که امکان‌پذیر نبوده و جزو موارد اصلاحی است.
این مقام مسوول در شهرداری در خصوص اینکه چرا با وجود کار میدانی در طرح تفصیلی یک گذر 6 متری در پهنه کار و فعالیت قرارگرفته است، گفت: به دلیل زمان بر بودن پروسه بررسی، تصویب و ابلاغ که تنها یک سال تصویب آن در کمیسیون ماده 5 به طول انجامید،
یک‌سری تغییرات در شهر ایجاد شده بود که مطابق با مطالعات قبلی ما نبود.

 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت