تلفن سایت

تاييد تلويحی «رويت گسل‌های جديد در تهران»

تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۱


تاييد تلويحي «رويت گسل‌هاي جديد در تهران»

در پي انتشار گزارش روز گذشته در خصوص شناسايي يكسري گسل‌هاي جديد در مناطق شمالي تهران كه دكتر بيت‌الهي -زلزله‌شناس- جزئيات آن را در اين گزارش تشريح كرده بود، خبرگزاري‌مهر براي دستيابي به اطلاعات بيشتر موضوع را با ریيس‌ سازمان مديريت بحران شهر تهران در ميان گذاشت و به نقل از عزيزا... رجب‌زاده ریيس اين سازمان نوشت: «در 22 منطقه تهران ما همیشه کارشناس داریم و دائما در حال رصد کردن هستند.

هر ساختمان بلندی که قرار است ساخته شود و پی‌های 10 متری دارد به سرعت برای بررسی و گسل شناسی نیروهای کارشناس اعزام می‌شوند. در مورد گسل‌هاي جديد شناسايي شده در حاشيه اتوبان همت و شمال شهر من بي‌خبرم و اگر کارشناسان یا زمین شناسان موردی پیدا کنند باید به ستاد مدیریت بحران شهر تهران گزارش كنند. البته نمی‌شود گفت که گسل جدید نداریم؛ ولی این اندازه که رسانه‌ای شده نبوده است.»
پاسخ جالب يك مسوول
در اين باره خبرنگار خبرگزاري‌مهر با مسوول مديريت بحران استانداري تهران نيز گفت‌وگو كرد اما وي پاسخ داده است: من نمی‌دانم، بروید از سازمان زمین شناسی سوال کنید. بنا بر این گزارش دكتر بيت‌اللهي زلزله‌شناس اعلام كرده بود در نتيجه برج‌سازي كه به گودبرداري عميق نياز دارد و همچنين حفر تونل براي مترو، تعدادي گسل شناسايي شده است كه البته جزو گسل‌هاي فعال محسوب نمي‌شوند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت