تلفن سایت

جلسه منتخبان تهران با نامزدهای شهرداری

تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد: پس از به تعویق افتادن مرحله اول معرفی رسمی گزینه‌های شهرداری تهران، در روزهای اخیر اعضای شورای پنجم جلسات جدیدی را با نامزدهای مختلف برای سمت شهرداری تهران برگزار کرده‌اند. در این میان منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران در جریان معرفی و انتخاب گزینه‌های خود برای سمت شهرداری تهران هستند؛ بحث و بررسی اعضای شورای شهر روی یک گزینه جدی‌تر شده است.

طوری که یکی از جلساتی که گزینه جدی و جدیدی را برای صندلی شهردار تهران معرفی کرده، دیدار پنج عضو شورای شهر پنجم با محمد ستاری‌فر، اقتصاددان و رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. معرفی ستاری‌فر به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای شهرداری تهران به این دلیل است که مطابق اخبار منتشر شده در فضای مجازی، تعداد اعضای هم‌نظر روی این گزینه با تعداد اعضای هم نظر برای چند گزینه از بین همه نامزدهای مطرح بیشتر است. در چند روز اخیر الهام فخاری منتخب مردم تهران و عضو سازمان عدالت و آزادی، با انتشار خبر دیدار پنج عضو شورای پنجم با این اقتصاددان عنوان کرد: دیداری با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت هشتم داشتند و از وی برای حضور در شهرداری دعوت به عمل آوردند. طبق اخبار منتشر شده در انتهای این دیدار ستاری‌فر ضمن گلایه از شایعات درباره بیماری‌اش که طی چند روز گذشته در محافل سیاسی رواج یافته آمادگی خود را برای ارائه برنامه‌هایش به منتخبان دوره پنجم شورای شهر تهران اعلام کرده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» مطابق با برنامه اعلام شده از سوی اعضای شورای شهر پنجم تهران بنا بود چهارشنبه گذشته مرحله اول معرفی نامزدهای شهرداری تهران کلید بخورد اما صبح روز برگزاری جلسه، منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اعلام کردند با توجه به مشخص شدن زمان تشکیل شورای پنجم (نیمه شهریور) و نهایی نشدن حضور یا عدم حضور برخی کاندیدهای شهرداری در کابینه، 7 گزینه اولیه برای حضور در شهرداری تهران با تاخیر دو هفته‌ای اعلام خواهند شد.

پیش از این قرار بود شورای پنجم جلسات خود را از نیمه مرداد ماه شروع کند ولی با رای شورای نگهبان این تاریخ به نیمه شهریور تغییر یافت. به همین علت همه اعضا به این نتیجه رسیدند که برای انتخاب شهردار عجله‌ای نیست. علاوه بر این به گفته اعضا، شورا باید بعد از شروع به کار رسمی خود شهردار را انتخاب کند. اعضا اعلام کرده‌اند: باید مشخص شود که دولت می‌خواهد از چه گزینه‌هایی در کابینه استفاده کند تا اعضا آنها را برای شهرداری در نظر نگیرند و این توافق به‌صورت تعامل دو طرفه دولت و اعضای منتخب شکل می‌گیرد. مشخص شدن تکلیف دولت برای کابینه هم یکی از دلایلی بود که برای به تعویق افتادن انتخاب شهردار مطرح شد که به دنبال آن فرصت بیشتری برای بحث و اتفاق نظر وجود دارد. به گفته اعضا، معرفی زودهنگام گزینه‌های شهرداری می‌توانست بستری برای تبلیغ علیه آنها و حتی گاهی تخریب این گزینه‌ها باشد. البته احمد مسجد جامعی اظهار کرده که شورای پنجم در تلاش است که برای شهرداری تهران فردی را انتخاب کند که هم چهره ملی باشد و هم متخصص.

در عین حال اعضای شورای شهر پنجم عنوان کرده‌اند در چند روز اخیر اسامی چند تن برای احراز پست شهرداری در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح‌ شده و خبرهایی از جلسات این افراد با اعضای منتخب هم منتشر شده است، این جلسات را افراد منتخب شورا با این گزینه برگزار کرده‌اند تا در جریان برنامه‌ها و اهدافشان قرار گیرند و نخستین جلسه انتخاب شهردار به‌صورت رسمی دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت