تلفن سایت

فهرست آپارتمان‌های مناسب خانه اولی‌ها

تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد: دامنه بودجه زوجین جوان خانه اولی با احتساب تسهیلات خرید قابل پرداخت به آنها از سوی بانک عامل مسکن اغلب در بازه 250 تا 350 میلیون تومان است که برای تملک آپارتمان‌های میان‌متراژ با قیمت میانگین کنونی واحد مسکونی در تهران مناسب است و فایل‌های زیادی با این ویژگی‌ها در آگهی‌های اخیر بازار مسکن وجود دارد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، به اذعان مشاوران املاک، زوجین جوان خانه‌اولی اغلب در جست‌وجوی فایل‌های بین 60 تا 70مترمربعی و عمدتا به دنبال آپارتمان‌های دو خوابه هستند. از طرفی با توجه به اینکه امکان استفاده از تسهیلات مسکن چه از نوع وام 160 میلیونی صندوق پس‌انداز مسکن یکم و چه وام 100 میلیونی از محل خرید اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن، صرفا برای خریداران املاک با سن بنای حداکثر 15سال فراهم است، زوجین نیز عمدتا به دنبال واحدهای زیر 15 سال هستند تا امکان استفاده از سقف تسهیلات خرید مسکن را داشته باشند.

بررسی آگهی نیازمندی‌ها و نگاهی به موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی، فهرست مطولی از آپارتمان‌های میان‌متراژ با برخورداری از شرط سنی مذکور را پیش‌روی زوجین قرار می‌دهد. میانگین قیمت آپارتمان مسکونی در تهران بر اساس معاملات صورت گرفته در ماه گذشته، حدود چهار میلیون و 500 هزار تومان است و در محدوده این قیمت میانگین، آپارتمان‌های نوساز تا 15 ساله در مناطق مختلف تهران قابل‌تملک است.

اگر خریداران روی نوساز بودن ملک خود پافشاری می‌کنند باید جست‌وجوی خود را در محله‌هایی نظیر پلیس، لویزان، آیت‌الله کاشانی، پیروزی، شکوفه، آبشار، آزادی، سمنگان، نارمک، گلبرگ، سبلان، مجیدیه جنوبی، پیچ شمیران، استخر و بخش‌هایی از محله تهرانپارس که ارزان‌تر است، متمرکز کنند. اما اگر از شرط سنی عبور کنند، در این صورت می‌توانند در مناطقی که قیمت آپارتمان قدری بیشتر است، واحدهای میانسال با سن بنای 7 تا 13 ساله بسیاری را پیدا کنند که در این محدوده قیمتی می‌گنجد. ستارخان، رسالت، پونک، شهران و مجیدیه شمالی از جمله این محله‌ها هستند که در آنها می‌توان واحدهایی حتی با تمام امکانات (پارکینگ، انباری و آسانسور) را جست‌وجو کرد که با قیمت مترمربعی 4 تا 4 میلیون و 500هزار تومان عرضه شده‌اند.

فهرست آپارتمان های مناسب خانه اولی ها

منبع: دنیای اقتصاد


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت