تلفن سایت

ساماندهی ثبت معاملات ملکی

تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۱

ساماندهی ثبت معاملات ملکی
 
 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که بنگاه‎های معاملات ملکی واحدهای صنفی نیستند و به موجب قانون اقدامات آنها همانند اقدامات رسمی نیست.

احمد تویسرکانی گفت: توسعه ثبت رسمی در کشور بسیار مهم است و سندی که در دفتر اسناد رسمی منعقد می‌شود به موجب قانون اجرای مفاد این سند از طرف حاکمیت تضمین می‌شود و در صورت اختلاف در مفاد سند نیاز مراجعه به دادگاه وجود ندارد.

وی افزود: طبیعی است که قراردادهایی که در دفاتر اسناد رسمی بسته می‌شود از بروز دعاوی پیشگیری می‌کند و طبعا اقدامات که در بنگاه‎های معاملات ملکی انجام می‌شود به موجب قانون اقدامات آنها همانند اقدامات رسمی نیست و ما سعی داریم اقدامات این بنگاه‎ها که در مسائل حقوقی تاثیر دارند رسمی‌تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از امروز اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی بدون سند را آغاز کردیم و پیش‌بینی می‌شود حدود 5 میلیون متقاضی برای ثبت سند خود مراجعه کنند. تویسرکانی اظهار کرد: در حال‌حاضر در حوزه ثبت معاملات اقداماتی شروع شده است که مکاتبات بین دفاتر اسناد رسمی و واحدهای ثبتی الکترونیکی شود و در همین رابطه تاکنون قریب به 2 میلیون مکاتبات الکترونیکی صورت گرفته است.

     

نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت