تلفن سایت

خدمات الکترونیک جهت اراضی فاقد سند

تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۱

تعیین تکلیف اراضی فاقد سند
 
 

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسنادو املاک کشور گفت: اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت اراضی فاقد سند از 1 آبان کلید خورد.

احمد تویسرکانی با تاکید بر ضرورت مستندسازی عرصه های موجود اظهار کرد: قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند جایگزین مفاد 147 و 148 قانون ثبت اسناد و املاک شده و مشکلات ناشی از این مفاد را مرتفع می کند. وی پیش بینی کرد: با اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت اراضی فاقد سند حدود پنج میلیون متقاضی برای سند دار کردن اراضی و ساختمان های خود اقدام کنند.

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسنادو املاک کشور گفت: اجرای قانون مذکور به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت. تویسرکانی ارائه الکترونیکی خدمات ثبت اسناد و املاک را ضروری دانست و افزود: این اقدام موجب کاهش مراجعات مردم به دفاتر ثبت، کاهش هزینه های تحمیل شده بر جامعه و مانع بروزتخلفات می شود.

وی اظهار کرد: گسترش ثبت رسمی معاملات و الکترونیکی کردن خدمات در حال ارائه به مردم زمینه بروز بسیاری از جرایم را کاهش می دهد. وی به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اشاره و ابراز کرد: پیشگیری از جرایم از رویکردهای اصلی قوه قضاییه است که با راه اندازی معاونت پیشگیری از جرم، قوه قضاییه در صدد تحقق این اصل است.

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسنادو املاک کشور تعداد اسناد صادر شده برای مسکن مهر را در شش ماه نخست سال جاری 10 هزارو 885 سند مالکیت اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 137 درصد رشد داشته است.

 تویسرکانی خاطرنشان کرد: طی شش ماه نخست امسال 415 هزارو 620 واقعه ازدواج در کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته است. وی گفت: تعداد طلاق های ثبت شده در شش ماه نخست سال جاری 70 هزارو 841 مورد است که نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد افزایش یافته است.

تویسرکانی تعداد اختراعات ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در شش ماه نخست امسال دو هزارو 424 مورد اعلام کرد و از رشد هشت درصدی ثبت اختراعات نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت