تلفن سایت

جزئیات وام مسکن ۱۳۰ میلیون تومانی

تاریخ ۵ دی ۱۳۹۵

جزئیات وام مسکن ۱۳۰ میلیون تومانی

روز گذشته بانک مسکن از طرح جدید خود برای پرداخت وام‌های 50 تا 130 میلیون تومانی ساخت مسکن به ازای هر واحد مسکونی برای انبوه سازان رونمایی کرد.

در این طرح انبوه سازان بدون سپرده‌گذاری و با سود دوران مشارکت 18 درصدی می‌توانند ازاین تسهیلات بهره‌مند شوند.دراین طرح پرداخت وام بدون سپرده‌گذاری ساخت در سه سطح سنتی، صنعتی و فناوری‌های نوین به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود. انبوه سازان به‌عنوان سازندگان واجد شرایط دریافت وام ساخت بدون سپرده بانک مسکن، متناسب با حجم طرح می‌توانند از دوره‌های زمانی مختلف برای اخذ تسهیلات مشارکت استفاده کنند.

طول دوره مشارکت مدنی برای وام ساخت بدون سپرده، بر حسب تعداد واحدهای مسکونی تعریف شده در طرح ساختمانی، از 12 تا 36 ماه، قابل تنظیم است. مدت اولیه 12 ماه برای قراردادهای مشارکت مدنی برای آن دسته از ساخت و سازهایی است که حداکثر معادل 5 واحد مسکونی در طرح ساختمانی، تعریف شده باشد. برای طرح‌های دارای 6 تا 20 واحد مسکونی، حداکثر مدت قرارداد مشارکت مدنی، معادل 18 ماه در نظر گرفته شده است به این معنا که سازنده از زمان دریافت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن، 18 ماه فرصت دارد با استفاده از وام دریافت شده، نسبت به ساخت و تکمیل طرح اقدام کند و بعد از آن، باید نسبت به فروش اقساطی و بازپرداخت تسهیلات دریافتی اقدام کند.

در تهران و 6 کلانشهر دیگر شامل کرج، تبریز، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان، برای ساخت و سازهای سنتی (روش معمول ساختمان سازی)، به ازای هر واحد مسکونی، 100 میلیون تومان وام ساخت به سازنده پرداخت می‌شود.

در سایر شهرها نیز برای سنتی سازی، وام بدون سپرده 70 میلیون تومانی و برای طرح‌های صنعتی سازی، وام 90 میلیون تومانی و برای تکنولوژی‌های نوین نیز وام 100 میلیون تومانی به ازای ساخت هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.

در مناطق شهری کمتر توسعه یافته، برای طرح‌های سنتی سازی، وام 50 میلیون تومانی به ازای هر واحد مسکونی، به انبوه ساز پرداخت می‌شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت