تلفن سایت

تخلفی به عمق ۳۲ متر در شمال پایتخت

تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

تخلفی به عمق ۳۲ متر در شمال پایتخت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گودبرداری ۳۲ متری خیابان سهیل در منطقه یک پایتخت را ناقض ضوابط فنی و مهندسی برشمرد و از پیگیری جدی موضوع در وزارت راه و شهرسازی نسبت به آن تخلف خبر داد.

گودبرداری بسیار نادر در مقیاس جهانی

گفته می‌شود این پروژه تجاری ۳۲ متر پی دارد. شهروندان منطقه در این‌ باره اعتراض کردند و خواستار رسیدگی مسئولان در موضوع گودبرداری خیایان سهیل که ترافیک فراوانی دارد و میزان تراکم جمعیت در آن بالا است شدند. آلودگی هوا و ترافیک بیش از اندازه بخشی از مشکلاتی است که شهروندان منطقه یک به آن اعتراض کردند.

معاون مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی این گودبرداری را خلاف ضوابط عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۰۰ درصد فضا را گودبرداری کرده و برای آن ۱۲۰ هزار متر فضای تجاری- فرهنگی پیش بینی شده است که از بُعد مهندسی و فنی و همچنین مسائل شهرسازی مقیاس نامعقولی دارد.

مظاهریان گودبرداری ۳۲ متری در کلانشهر تهران را گودبرداری بسیار نادری در مقیاس جهانی خواند و افزود: در فضاهای شهری، مکان‌های نادری هستند که چنین گودبرداری هایی دارند و در این مورد ضوابط شهرسازی و همچنین مسائل فنی و مهندسی نادیده گرفته شده است.

بر اساس نظر کارشناسان این گودبرداری می‌تواند در بوجود آوردن حادثه در پایتخت رکورددار باشد و اینها در حالی است که در چند ماهه اخیر اتفاقات ناخوشایندی از انفجار و فرونشست زمین در مناطق مختلف شهر گزارش شده است که به گفته برخی از کارشناسان همه آنها نیز شانس رسانه‌ای شدن نیافتند. 

مظاهریان پیش‌تر  در مورد گودبرداری خیابان سهیل گفته بود: واقعیت این است که این پروژه در بافت پیرامونی خود مقیاس نامعقولی دارد. آن منطقه طبق طرح جامع شهری منطقه R۱۲۱ است یعنی منطقه مسکونی با حداکثر طبقات ۴ طبقه و ۶۰ درصد ساخت، در حالیکه این پروژه در صد در صد فضا گودبرداری شده و ۱۲۰ هزار متر فضای تجاری- فرهنگی برای آن پیش بینی شده است و مقیاس غیرمتعارفی در محدوده خود دارد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت