تلفن سایت

شهری که برای هفتمین سال عنوان برترین شهر جهان را به خود اختصاص داد

تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۵

توسعه پایدار

"شهری که برای هفتمین سال عنوان برترین شهر جهان را به خود اختصاص داد"

مؤسسه منابع انسانی مرسر(MERCER) هر سال بر مبنای مقایسه و امتیازبندی شهرهای جهان در زمینه شرایط اجتماعی و اقتصادی، بهداشت، آموزش، تأمین اجتماعی، حمل‌ونقل، مسکن، محیط زیست و چندین شاخص دیگر، کیفیت زندگی در 230 شهر جهان را رده‌بندی می‌کند. امسال نیز مانند شش سال گذشته، این مؤسسه وین را به عنوان شهری ایمن و با بالاترین کیفیت زندگی، در صدر رده‌بندی خود نشاند.

چرا وین برترین شهر جهان است؟

به اعتقاد مدیران و مشاوران سیاسی و اقتصادی، در وین شاهد ترکیب خوبی از برنامه‌ریزی بلندمدت، تأکید بر مشارکت شهروندان و تمرکز بی‌شائبه بر برابری اجتماعی هستیم. معروف است که «وین سنت‌های خود را حفظ کرده است اما همزمان آماده پذیرش پیشرفت و نوآوری است»، «وین هرگز به دنبال پیشرفت یک‌شبه و خلق‌الساعه نیست»

البته هر شهری مسائل و چالش‌های خود را دارد و وین هم در این مورد استثنا نیست. برای نمونه وین با 1.8 میلیون نفر جمعیت، سالانه 30 هزار شهروند جدید می‌پذیرد که این میزان از رشد فشارهایی را به شهر تحمیل می‌کند.

مانند بسیاری دیگر از شهرهای اروپایی، وین نیز در تلاش است هزاران مهاجر و پناهنده را که اخیراً به این شهر رسیده‌اند، با یکدیگر پیوند دهد و بین آن‌ها وحدت ایجاد کند

در وین نیز مانند بسیاری دیگر از کلانشهرهای جهان، افراد زیادی هستند که بیش از آنکه مقامات شهری بخواهند، با استفاده از اتومبیل شخصی‌شان، حمل‌ونقل آلوده‌تر را انتخاب می‌کنند

با این حال وین همواره تلاش می‌کند تا این چالش‌ها را پشت سر بگذارد و به مقامِ برتری در مورد کیفیت زندگی برسد.

دلایل تمایز شهر وین با سایر شهرهای معروف جهان باید مورد توجه قرار گیرد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت