تلفن سایت

سطح جدید قیمت اوراق مسکن

تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

سطح جدید قیمت اوراق مسکن

هفته گذشته متوسط قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن به 95 هزار و 500 هزار تومان رسید و این در حالی است که قیمت برخی از این اوراق به مرز 105 هزار تومان نیز نزدیک شد.

علت اصلی رشد شدید قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی وام خرید مسکن به کاهش منابع بانکی برای انتشار اوراق جدید تحت‌تاثیر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی برمی‌گردد که طی هفته‌های اخیر خود را در شکل جهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان داد.

طی یک هفته اخیر بانک‌عامل بخش مسکن سررسید اوراق چاپ سال 93 را که مطابق با سررسید دو ساله اوراق تسهیلات خرید مسکن باید ابطال می‌شد، برای 6 ماه تمدید کرد تا حجم اوراق تسهیلات مسکن از سطح فعلی کمتر نشود.

پیش‌بینی می‌شود این اقدام ضربتی اثر کوتاه‌مدت خود را همراه با افزایش حجم انتشار اوراق جدید از 15 شهریور به واسطه اختصاص منابع جدید برای انتشار اوراق، به شکل توقف رشد قیمت اوراق در آخرین ماه تابستان و حتی روند رشد معکوس قیمت اوراق، نشان می‌دهد.

به این ترتیب علاوه بر اقدام فوری بانک مسکن مبنی بر تمدید 6 ماهه اوراق در آستانه ابطال، حجم تازه‌ای از اوراق جدید ناشی از افزایش منابع حساب سپرده ممتاز بانک مسکن حسابی که اوراق تسهیلات خرید مسکن به پشتوانه منابع آن منتشر می‌شود از 15 شهریور به بازار رسمی مبادله اوراق وارد می‌شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت